|
|
|
|---|---|
| Är det enkelt att demontera den lackerade biten i grillen (den runt njurarna och ut mot sidorna under lyktorna) på en e34? | |
|
Börja med att plocka botr kofångaren! 4st muttrar under plastlisten, sen ser du hur du tar bort grillsargen. Snäppfästen och några hakar. Skitenkelt, gjort på en kvart! |
|
|
Hej! Jag har gjort den jobbiga demonteringen då jag bytte båda helljuslyktorna. Jag började med att ta bort kofångaren som Wesse säger, sitter 4 muttrar under plastlisten, du får sprätta bort den. Sen sitter den smala lackade plåtlisten fast utav bara H*lvete! Iaf på min bil. Den sitter fast med 2 skruvar längst ut på vardera sida och sen sitter den fast med en massa plastklips som du får försiktigt sprätta loss. Det sitter även en liten plastskruv mitt uppepå njurarna om jag inte minns fel... Annars är det bara att ta det försiktigt så inget går sönder, men man kan få använda lite våld... Be smart. Drive safe and stay legal. (The Fast And The Furious) |
|
|
Hur byter man njurarna? måste man göra samma sak? to bort kogångaren? /Marvin V8 Newton Power |
|
|
ehh...ta bort kofångaren för att få bort listen? Jag bytte den "lackerade biten som går från kant till kant och runt njurarna" i somras utan att demontera kofångaren. Kika runt och se hur den är monterad, så ser du får loss den. Har för mig att den var skruvad i mitten (i & med att mittenplastbiten sitter ihop med njurarna) och bara itryckt (klick) på sidorna. På sidorna så är det lite svårt att se men ha en kraftig ficklampa tillgänglig så går det nog som en dans! Detta kanske var fel handhavande av mig men eftersom det gick utan problem så...är jag nöjd =) |
|
| Jo det går att demontera bort listen utan att ta bort kofångaren. Men det är mycket enklare att komma åt saker o ting om kofångaren plockas bort, dessutom riskerar man att inte att bryta sönder saker. ----->Marwel vilka njurar menar du? De 2 kromade plastnjurarna förmodar jag? 540 och 530 har ju de "större" njurarna som är enklare att plocka bort. De sitter bara fastklämd med 4 eller om det var 6 plastklips, stick in en tunn mejsel och tryck lite försiktigt på klipsen. | |
Deliq |
För att lossa "lackade biten" längst ut under strålkastarna går det lättast med en lååång smal skruvmejsel som man petar ner i en liten öppning ovanifrån precis bredvid halvljuslampan och trycker ner "hullingen" samtidigt som man drar ut den försiktigt framåt. M V H // Deliq **___** "Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.