|
|
|
|---|---|
| Passar en 325 kam i min 323:a??? | |
| Ja det gör det om det är en 325 E30...den är t.o.m lite vassare än 323-kammen... | |
|
Passar även i E21 323, jag kör med 325 kam. Skillnaden märks dock endast på pappret. Kiip Spiiding! |
|
Kongo MMH |
Jasså, är det ingen skillnad? Funderade på att göra tvärt om, alltså 323 E21:ans kam i 325:an. Jag tycker 325:an orkar så dåligt på låga varv, klubbad säl. 323 E21 känns mera balanserad. |
|
Det beror nog inte på kammen, jag kan då inte märka någon som helst skillnad. Kiip Spiiding! |
|
Kongo MMH |
Isåfall skulle det helt bero på Motronicsystemet, motorns annorlunda karaktär? Jag trodde kamaxeln var största anledningen. Motronic borde väl klara både låga och höga varv, bättre än K-jet, och med hjälp av större motorvolym. Problemet kan ju vara anpassningen till katalysatorn... |
|
Motronicen har ju väldigt taskigt gassvar från tomgång av någon outgrundlig anledning. Därtill har den ju en rätt markant "effektpuckel" vid... hmmm... ja vart det nu var (3500?) och den lär ska ha att göra med att motronicen ställer om (upp)tändningen där. Om och isf varför det är så kan jag inte svara på. Kiip Spiiding! |
|
Kongo MMH |
Men du har väl ingen kat va? Blir det bättre än med kat? Inställningarna är väl oförändrade iof.? Och tycker du motronicen är bättre på din -82:a än L-jet eller K-jet? Gassvaret från tomgång är ju rent patetiskt faktiskt. Borde inte behöva vara så illa... |
|
Kan inte uttala mej om kat:en (jag har ingen). Motronicen är en väääldigt stor förbättring mot K-Jet tycker jag. Mer effekt, lägre bränsleförbrukning, bättre kallstart, etc, etc. Enda jag saknar från K-Jet är (förutom gassvaret från tomgång) faktiskt insugsljudet... :-) Kiip Spiiding! |
|
Kongo MMH |
Ja, på tal om insugsljudet, var faktiskt på gång att bygga en M20 2,7l med 3xWeber, till en -02. Det ligger på is just nu tyvärr... Vet ju inte om det är optimalt på nåt annat sätt än ljudet o känslan. |
|
Optimalt vet inte jag heller, men 150% helrätt! :-) Trött lär den inte bli heller och gassvaret lär räcka till. Mums. Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.