|
|
|
|---|---|
|
e30 låter som ett lokomotiv i falsett, men det är inte nåt från varken bakaxel,fläktsyst. el liknande. låter som det kommer från framhjulen typ. ljudet varar endast mellan ca 55-85 km/h..nån med bra förklaring? mov_it | |
|
Obalans i framdäck(en) kanske en balans vikt har lossat? Har själv haft samma problem med föredetta bilar i vissa hastigheter... Länk |
|
|
hm, däcken är nybalanserade så ja tror nog inte det är orsaken.. mov_it |
|
|
det kan vara framhjulslagren ____ o/____\o (OO=00=OO) (_)----(_) _____________________ Länk |
|
|
hjullagren låter väl grövre..mitt ljud låter som en visselpipa =? mov_it |
|
|
Skumt...svårt att gissa när man inte hört ljudet. En kompis hade ett visslande ljud som dök upp i en viss fart på sin V70. Efter ett par gråa hår kom han fram till att det var framrutelisten som var skadad... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
haha, okej. nä ja vet det är lite skumt..har haft mina tankar om det kan vara fläktremmen i kombination med fukt på nåt vänster som börjar låta, då ljudet oftast hörs när det är rätt fuktigt ute.. BMW service hade ingen aning om vad ljudet var.. mov_it |
|
|
På min förra 325:a så hade jag ett liknande problem...de var för att min bil var maxsänkt så hjulen står lite snett=snedslitna däck.Då sjöng de från framdäcken iaf! |
|
|
kan vara möjligt att det är hjulen som står snett på min med..min bmw är ungefär 4cm hög lr nåt liknande. men får nya fjädrar i dag.. mov_it |
|
| låter det oavsett växel? jag har ett vinande ljud fast bara i femman... | |
Rickard |
kan va en ston som har kommit mellan beläggen o skivan!!!!! tästa att bromsa hårt ett par gånger!!! funkar inte det kan du ju ta bort skivan o kolla... |
|
njäh d kan låta i vilken växel som helst men ska kolla upp om d inte är nåt skit mellan skiva å belägg... mov_it |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.