AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.832

vad är det som knackar på min 325 E30 ?

Sida 1 av 2
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
När jag har friläge i och när kopplingspedalen inte är nertryckt så är det något som knackar, men när jag trycker ner kopplingspedalen så slutar det. Det är inget i motorn iaf, det låter från växellådan.
Kan det vara urtrampningslagret? Dom lgren brukar ju låta lite på E30 men jag har aldrig hört att dom knackar...

Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Använd sökfunktionen, detta har diskuterats i mängder ;) .. MIn bil låter precis likadant. Gasa till det rasar.. inget å göra åt ;(

Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Jag har sökt men inte hittat något....

Ingen som vet något??

Det började efter att jag tvättat den, men jag gjorde ingen motortvätt och ingen tvätt under bilen.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ingående lager i växellådan eller bottenstocken.

Sök på urtrampningslager och bottenstock så får du fram en del.

Mvh
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
Jag har samma fel på min!.. Som Johan säger så är det nog ingående lagret som spökar! Jag har iaf fått samma svar från annat håll!..
Visa användare
200
brännen
320d Touring -01
har samma fel på min 325:a. torde vara urtrampningslagret vid kopplingen. bara att byta.

När kopplingen är uppsläppt så är det INTE urtrampningslagret utan bottenstocken i lådan som rasslar.
har samma fel på min,men de är bara låta de vara...ingen fara att nåt pajar bara för att de låter
samma här... verkar ju nästan vara mer av en standard än ett undantag att det rasslar... min låda började strax efter 10000mil...

"Att köra framhjulsdrivet är som att bli bogserad"
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
kolla om din bil är utrustad med slavcylinder...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Henrik.A:
Varför då?

Min killes 325 har gått 20200mil och den knackar inget .. Man kan ju inte låta den stå på tomgång utan och skämmas..

Jag bytte Motorolja + växllådsolja för ett tag sen,och efter de låter de faktiskt inte lika mycket....
Krizzly
Är jag den enda som har en felfri 3,25:a i sverige ?=)

BMW ÄR INGEN BIL! DE ÄR ETT UNDERVERK!!!!
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Först vill jag hälsa dig Teres välkommen till Forumet.
sen så skulle jag tro att det är urtrampningslagret som spökar på din 325:a en bekant till mig bytte de på sin (han hade liknande symptom som du) och det blev kalasbra!
Lycka till!

----------------------
King of the road
Hade också det problemet på min senaste 325a så det va bara att hålla nere kopplingen i McDonalds kön :)

/Johan
[CUL8ER]
sudden
Det är nog inte urtrampningslagret som låter det är säkerligen ingående axel i lådan har hört med flera stycken som har samma problem min låter lite den med.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
om utrampningslagret spökar så väsnas det när kopplingen ör nedtryckt.... Antagligen bottenstocken som låter.... min maler lite liksom antagligen samma fel på din..

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Så länge bilen är kall eller om de är några minus grader ute då knackar den inte .. kommer och går när de är fuktigt och små varmt ute .. Får ta och prova och byta olja i lådan så kanske de försvinner om jag har tur =) .....

sp
185
spretten
X5 4.8is -04
316Ti -03
På nin bil försvan ljudet efter byte av koppling och urtrampningslager. Det lät bara då kopplingen var uppsläpt.
Bör tillägas att kulorna trillade ur lagret då växellådan demonterades :)
si
64
simca
3,0SA -76
Tja,

Jag hade en 535 87 för ett par år sedan med samma problem,
då fick jag diagnosen att kopplingsgaffeln skallrade när kopplingen inte var aktiverad, inget skadligt men rätt irriterande,
på e28àn försvann det om man varvtalet ökade lite på tomgång sen kom det tillbaks på normal tomgång.

Kanske inte samma problem men men

hej o hå
/ab
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Jo ökar jag vartalen så försvinner de om de väl låter något..För bort ska jag med de där jobbiga ljudet..Var de inte där från början ska de inte vara där nu heller ....Ser inte fram emot oh börja riva .. Men jag blir väl så illa tvugen och göra de någon gång ...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.