|
|
|
|---|---|
| Noen her som kan gi meg en 300hk recept på m20 eller m50? | |
|
Hej! Det här receptet gav mig 316,4 Hk och 457Nm med 0,9bars laddtryck. Vid 0,5 bar gav den 263,4 Hk och gick jämt med en M5 3,6 upp till ca 200km/h sedan åkte han ifån mig sakta men säkert. Vi provade aldrig efter den andra bromsningen med 316Hk......... :-) Dock så skulle jag inte använda mig av en Volvo IC. om jag skulle bygga nu. Jag hade över 60 grader varm luft efter IC vid fullt laddtryck. Bottendel orginal. Topp renoverad -mira frästa säten slipade ventiler nya styrningar och tätningar. polerade insug och avgaskanaler. 272 grades kam (fabrikat okänt) Orörd komp= 8,8.1 6 pucks sinterlamell från Dalhems och 455Nm tryckplatta. Orginal låda, 25% diff med 3,43 i utväxling. Grenrör: Gutet (fabrikat okänt) Turbo: Rotomaster T04B, Intercooler: Volvo740/240, placerad där kylarn sitter från början.(kylarn sitter nu mellan intercoolern och motorn. Det blev lite Tight!!!!) 3" avgassystem från turbo och bakåt, en ljuddämpare. Separat Audi S4 westgate Spridare: Volvo 850R flödar 366cm3/min vid 3bars tryck Tändning och bränslesystem: ProSpark Bilen mappades hos Viby racing i Eskilstuna. |
|
|
Takk for recepten Bonje! Hvor mye kostet mappingen? Noen andre med recept? |
|
|
3000:- |
|
|
Ang IC. Audi RS2 IC skall hålla mkt hög kvalitet och är god för 400 hk trots sin storlek! Bara ett tips på vägen. 316 hk i en 325, hmm måste vara kul! Äger: Porsche 911 Turbo-1992 BMW M3-1994 |
|
| Noen andre med turbo recept til m20??? | |
MIRRE75 |
Vet ej om detta hjälper dig ! Där finns massor med bilder men ingen text! Motorn är m20 2.0 ! Länk |
| Så mappningen kostade bara 3000 kr? Vart den bra? | |
BIMMER |
Kanske lönar sig att åka till E-tuna då Turbocenter vill ha 10k , i.o.f.s på en M50 motor men de kan väl inte skilja så mycke lr? |
|
Mappningen tycker jag var ok. Svårt att säga om den var bra eller dålig.... Men han mappar inte om några orginalboxar, tex om du har turbokonverterat en BMW och vill åka med orginalsprut. Sen kostar det mer om du inte har ett ProSpark. Ring och hör efter själva. Tl: 016-91137 |
|
|
Ingår inte mappning när man köper Prospark? Har fått för mig det iaf. det är tur att jag är som jag är, eftersom jag inte är som jag ska! |
|
|
Nej. |
|
| Eg har hørt mye om toppene til BMW og att dei sprekker ganske ofte. Ved hvilken effekt blir toppen ett problem i en m20 turbo? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.