|
|
|
|---|---|
|
... kanske man inte kan kalla det. De har blivit gula av saltet och allt annat som finns under vinter tid. Hur får jag bort det ? Tog med svinto, väldigt försiktigt. Tog 1 timme för en fälg, sen tröttnade jag. BOrde det inte finnas bättre sätt ? Länk | |
|
ChristianF: Prova med Turtle fälg rengörning låt det verka i högst 5min sen använder du en diskborste för att få bort det som man inte kommer åt. Sen spolar du av fälgen helst med högtryck om inte det går bort då gör om proceduren, avsluta med mycket vatten så att rengöringen försvinner. Turtle finns hos närmaste statiol exemplevis. |
|
|
Jag tackar...testar genast imorrn ! Länk |
|
|
Kan ju vara så att klarlacken har gett sig så att skit har kommit under.....??Som sagt så får du prova med Turtle fälgrengöring först och hjälper inte det så vet jag inte vad du ska göra,kanske lacka om fälgarna?? Mvh Ricke |
|
|
lyfter gammal tråd i hopp om råd. Har noterat några missfärgningar på fälgarna som syns när man är nära fälgen. Misstänker att det kan vara intorkad miljöavfettning och tidens tand som kan ha satt sina spår. Finns tips på åtgärd förutom avfettning och diskborste. Kan man tex polera bort med gott resultat eller är gammal fälg - gammal fäg;P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.