AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.271

Hur ska man mäta bränsletryck?

Pu
225
Puppe
M535-86 m106
Nu är det så att jag var nyss och försökt mäta bränsletrycket med en vanlig vätsketrycks mätare! den visade ca. 2bar på tomgång det tycker jag är lite för lite! har för mej att det ska vara mellan 2,5-3,0bar? har jag rätt eller? men måste man räkna med unertrycket som uppstår i insuget också?

Länk
dalldall
jag mätar alltid med en vanlig lufttrycksmätare kopplad på ett t-kors i matarledningen(andra sidan regulatorn)mellan 2,5-3 bar skall det vara!

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Förstår inte alls vad ni menar men jag vill också mäta mitt bränsletryck , förklara gärna ! vart sitter regulatorn och allt sånt !
har noll koll på sånt där

/Mvh Göran
dalldall
2slangar till bränsle-en retur och en matarledning.tryckregulatorn sitter i ena änden vid fördelningsröret till spridarna(retur)och matarledningen i andra änden.slangen som är matarledning kapar man och sätter ihop igen med ett t-kors där man kopplar in mätaren!

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Okej vad ska man ha för mätare? ska den mäta Psi , Bar eller vad allt heter och vad ska värderna vara på och allt sånt ! vill kolla på min 535i

/Mvh Göran
Pu
225
Puppe
M535-86 m106
Nu har jag fått svaret på min fråga! när du mäter bränsletrycket på det då sättet dalldall så måste du ta hänsyn till vakumet som uppstår i insuget! alltså om du bara mäter så där så kommer du att ha för högt bränsle tryck om du har 3bar på mätaren!

Länk
dalldall
mäta igår på min bil,trycket bör ligga på ca 2,5bar!gasa lite och trycket bör variera lite,då ser man om tryckregulatorn funkar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.