AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
887

Hjälp! Ingen ström till bensinpump...

ko
9
koskalla
320i -86
Nån som är duktig på det elektroniska? Min 320i -86 får inte fram ström till bensinpumpen, och vägrar därför starta. Har kollat att pumpen är hel (den går om man drar fram +12v direkt från batteriet), har även tittat över säkringar, bytt bränslerelä, försökt koppla förbi relät (sladd mellan 30 och 87), men inget händer =(

Är det nån som vet vilka vägar strömmen tar (gissar tändlås - säkring - relä - pump) och/eller vad det kan tänkas vara för fel?

Help me folks - your my only hope

2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej!

Läste i Rep. handboken att 30 och 87b skall byglas.
Tändningen måste du givetvis ha på också.

Mvh Håkan
ko
9
koskalla
320i -86
Det finns ingen 87b =( Ska iväg och försöka felsöka igen, inge kul en bakisdag... Ingen som har tips om var felet kan ligga? Är det riskfritt att dra ström, styrd av tändningen, direkt till pumpen (nödlösning)??
ko
9
koskalla
320i -86
Har idag konstaterat att strömmen försvinner nånstans mellan relä och säkring... Det kommer fram ström till relät då man slår på tändningen, men även om man byglar 30 och 87 så kommer stömmen ej fram till säkringen. Nån som vet om det sitter nån komponent där emellan? Styrbox, startspärr eller nåt?!?
Boki
kolla kabelstam. den som har skarv vid säkringsdosan. altså den kabelstam som är ihop med motorns kabelstam. om jag har rätt så ska bränslepumpens kabel gå där o oftast är kontakt prblem i denna skarv, altså glapp kontakt Jag hade liknande problem med min 323 84 e30

när kärringen är jobbig så har man BMW....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.