AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
894

Hur tar man bort handlarens skyllthållare?

Köpte en ny skyll hållare i krom och tänkte byta den i dag. Men jag har problem att plocka bort skyllten och skyllthålaren som sitter på bilen nu. Jag tror att man måste plocka bort skyllten först och så sitter nog skruvarna till hållaren under skyllten. Men hur tar jag bort skyllten. Vill inte bryta up den precis...

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
ant
jag ska försöka förklara hur det sr ut på min fars volvo..
anat att de flesta skylthållare funkar på samma sätt.
iaf, så sitter skylten i skjuten från sidan. så om du tar en liten mejsel av rak modell och "lyfter" skylten över den kant som finns på kortsidan av hållaren så bör du kunna dra ur skylten ur hållaren.
annars är de enda jag kan tänka mig att skylthållaren är fastsnäppt på några slags clips i fångaren. alltså att du får ta bort hela hållaren med skylt och sedan ta ur skylten efter det.

detta är vad jag tror, läs och titta på din bil om det kan stämma överrens.

==========
Länk
På min bil sitter den fast med 2 skruv bakom skylten.
Skylten ssom jag monterade "av aluminium typ" fick man försiktigt först föra på plats i ena kanten sen försiktigt böja den så att den går i valsarna på andra sidan med.
Man behöver inte böja särskilt mycket så skylten i sig blir inte skadad på något sätt.

Bmw har stjärnan under huven.
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
In med en mejsel och bänd lite så kommer skylten loss.
Där under sitter två skruvar med plast-clips.

E-34. Need i say more?
Mvh:FrIIk
Lasse H
Fredrik: Bända loss nedre delen (där reklamtexten står) med en liten skruvmejsel. Lyft ur skylten, skruva bort hållaren. Voilà !
/Lasse H
Hej tack för alla svar. Det bara att konstatera att det finns olika hållartyper. Den nya kromade som jag ska sätta up är precis så som Lasse H skriver. Men den gamla som sitter på bilen nu verkar vara så som Ant beskriver. Jag tittade snabbt igår, det kommer vara svårt att lirka ut skyllten ur hållaren för att själva hållaren sitter i en fördjupning i bakspoilern så det finns inte så mycket plats för att börja skyllten för att drå ut den genom hållet i sidan...jag kanske får ta och klippa sönder gamla hållaren...?

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
St
50
Stefan K
320i touring -01
Var kan man köpa snygga hållare?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.