AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
606

Trimma 535 E28

E2
104
E28
M535iA -87
MB 300TE -88
Vet någon vad det är för skillnad på Tyska och Svenska databoxar till insprutningen,ger det någon effekt?.535an har ju 204 hk. i Sverige,men 218 i Tyskland...eller?.Andra effekttips motages tacksamt.

Pelle
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Det har inget med avgaskrav i sverige?Vet inte riktigt,bara en vild gissning,men jag har för mig att det var därför det är mindre hästar i dom svenska BMW bilarna.
Paap Reeder
Hej!
Drevade om min M535iA från 3,07 till 3,91.
Går som ett skott.
Varvstopp med superchip 7200v/min ger 195 kmh på trean...sedan kommer fyran. Har ännu inte prövat att dra fyran till varvstopp men den biter bra även den.
Tog innehållet från en slutväxel från E 34/M5 -90.
Billigaste sättet att få ordentlig fräs på grejorna.
Tyvärr ökar bränsleförbrukningen med ca 0,2 på lvg och med ca 0,5-0,8 i sta´n.
Funderar på en ny dekal till bakrutan: "HAR DU NÅGON EFTER DIG ÄR DU SANNOLIKT I VÄGEN PÅ VÄGEN"
MVH /// Paap Reeder
E2
104
E28
M535iA -87
MB 300TE -88
Tack för svaret Ricke.Har beställt tid för chipsning,tydligen är det en ganska kass programvara orginal,så 3.5 med Motronic ska vara ganska tacksam för uppgradering.
E2
104
E28
M535iA -87
MB 300TE -88
Paap Reeder:Får fundera på det där med slutväxeln...landsväg går väl ann där är inte förbrukningen så blodig...men i stan vill den ju ha lite.Men det kostar väl om man vill ha lite drag.
Paap Reeder
Hej igen!
Om Du skall investera i ett nytt chip måste Du även byta kammen annars blir Du besviken.
Kam och chip ger ca 10-15 hk. Byt sedan ut bakre burken mot en Simons genomströmningsdämpare -Främre dämparen är det redan i original-så får Du tag i 5 hk till. Kontrollera att det sitter en främre dämpare med 50mm rör ut och inte 528´ans som har 42mm ut.
MVH /// Paap Reeder
E2
104
E28
M535iA -87
MB 300TE -88
Tack igen Paap Reeder!
Så du menar att chipset i sej varken gör till eller ifrån.Fast jag börjar nog med chipset,kambyte kommer nog senare.Ska även byta systemet(efter främmre röret)mot ett simons,och sen ett annat filter.Ska man ändå byta kam så är det lika bra att renovera&porta toppen samtidigt,så det får nog vänta lite.Skulle vilja ha lite väghållning också,och sånt kostar ju också lite pengar.Så framtiden får utvisa vad det blir.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.