AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
790

Hur få fram radiokoden?

To
8
Torsténi
Audi A4 quattro -08
Har råkat ut för ett mindre delikat problem. I samband med att jag kopplade från batteriet på min bil, blev jag av radion tillfrågad om dess kod. Dessvärre har jag ingen sådan, och kontakt med förre ägaren gav inte heller något resultat. Alltså; jag körde in till min lokala BMW-handlare för att se om de kunde hjälpa mig. Radions serienummer skrevs och de slog i Den Stora Databasen. Bara för att konstatera att någon kod inte fanns registrerad. "Jag är ledsen, men det händer ibland. Det är inte mycket att göra någonting åt. Det är kanske två av tusen koder som inte finns registrerade", var deras svar. Är det någon som vet hur detta kan gå till? Framför allt är jag dock intresserad av att veta hur jag skall få tag i koden så att radion börjar ljuda igen.

Tacksam för alla förslag och råd!
A.
Ma
141
Mange745
745iA Highline -86
Ibland har dom tillverkningsdatum för radion som kod.
månad först sen år

exempel: 0103 för en radio tillverkad idag
Din bmw handlare ska kunna få fram din radio kod om bilen levererades med den radio som sitter i bilen nu.

Länk

LN
497
LNBT
S6Plus
Min stod längst bak i manualen till stereon som låg bland andra originalmanualer.

spar till en....
Länk
To
8
Torsténi
Audi A4 quattro -08
Det är fixat! Körde till en bilradiohandlare som nollade radion åt mig och gav mig en ny kod. Visserligen kostade det några hundralappar, men det får det vara värt...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det är så skönt att dessa koder finns, speciellt som det inte är några problem att återställa dem hos en radiohandlare för ett par hundringar. Frågade de efter kvittot på radion?
Tycker att de verkar svårare för oss hederliga att forcera dessa spärrar än för tjyvarna...
kj
72
kjelle23
Z3 roadster-98
320 touring-89
torsteni!
har själv samma problem vilken radiohandlare fixade detta!

MVH
Kjelle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.