|
|
|
|---|---|
|
tjoho.. tänkte höra med er vad ni tror om mitt problem... började med att ibland tappar jag servo verkan i styrningen, kontrollerade vätskan som är ok. Nu har jag hört från motorn att ett skrikande ljud (typ fläktrem) när servo verkan uteblir. Fråga: Drivs styrservot med rem från motorn? Då borde man provesoriskt kunna spänna den med lite våld, som på gamla volvon... Ngn med liknande erfarenhet? | |
|
Nu kan du ju inte jämföra med en Volvo. Du kan väl kolla om remen är sliten, i sådant fall rekomenderar jag att du byter den. I övrigt så behövs det inga provisoriska vålds spänningar, det räcker att lossa bultarna som håller det hela och spänna och dra fast igen ;) |
|
|
Det bästa när en rem som inte slirat sen ny börjar slira är att den troligtvis är slut,eller fått olja på sig,ta då reda på anledningen och åtgärda felet sen byt rem. Att spänna den tills det inte slirar är ofta ett effektivt sätt att förstöra lager på förbrukarna som är anslutna till remmen,kostsamt. Detta under förutsättning att det inte slirar direkt efter byte,då det är läge att spänna tills det inte slirar längre. Henrik |
|
|
För mycket kronenbourg där,ta bort det bästa och att i första raden. Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.