|
|
|
|---|---|
|
Ok, jag vet att jag har chatat en hel del om dessa luftintagen i spoilerläppen. Nu ska det bli ordning på detta har jag tänkt. Kan någon som har dessa kolla på sina hur de sitter fast? Är det något clips eller liknande som man fäster eller är det något som man trycker in i ett hål? Fästanordning för att luftintagen ska sitta fast utan att ramla av menar jag. Hur sitter de fast och med vad? //Schnitzer | |
|
Jag kollade lite snabbt på en 750-92:a och den satt skruvad upp i "orginalläppen" Jag har som du jagat lite på skrotar där man kan bildsöka via bildelsbasen. De flesta frontsmälda var dock demonterade och kastade fast intagen var hela :( Dvs. ingen skrot vill ju sälja delar från en front utan endast hela om den är ok. Och det är ju förståerligt, så jag fick ju gå på de frontsmälda objekten. Som den här tex. : Länk Nu har jag snart gett upp och köper troligtvis nya från BMW-tyskland om någon vecka. Mvh. Patric Länk |
|
| Det är dock inte säkert att man kan använda original fastsättning om man skall kapa i plasten. Troligen måste man komma med en egen lösning när man skall göra så. | |
|
PJ: Ska du köpa intagen från Tyskland istället? Det ska jag i alla fall göra, de är verkligen svindyra i Sverige. 1200 Kronor tycker jag är lite saftigt för luftintag, men snyggt blir det så jag måste ha dem, men inte från Sverige. Jag håller med dig om att det är typiskt att de slänger skrotade fronter där intagen är hela, men det är ju alltid nya grejer som de håller på med på verkstäder (oftast i alla fall). Sedan när man har fått dem så är det bara att börja modifiera, vilket ska gå på något sett. Jag har ju fått måtten av en kille som har en 730i V8 som har monterat på luftintagen på den. Han ville inte ha de som 730i-V8-läppen som tittar ner utan luftintagen. Du får berätta hur det går när du har fått tag på grejerna. Ska du ha en helt ny front eller blir det samma modifiering som mig? //Schnitzer |
|
|
///Misano: Ja, det blir något åt det hållet. //Schnitzer |
|
|
Jag vill ju helst ha en komplett front med PDC givare, eftersom bilen som orginal är utrustad med detta. Men ibland så är det svårt att få som man vill utan att det kostar skjortan. Står i valet och kvalet hur jag skall göra. Endera låter jag motorhuv och grill vara av den gamla typen, och sätter på luftintagen samt borrar och monterar PDC-sensorer i min gamla stötfångare. Eller så bygger jag om (tillbaks) rubbet med front och huv med en gång. Vi får väl se vad det slutar med. Kom gärna tillbaka med feedback om du hinner göra det först. Mvh. Patric Länk |
|
|
Ja visst, jag har beställt intagen från Tyskland. Får de om 1-2 veckor sedan dröjer det nog till påställning, först då ska jag börja krångla med det. Men självklart ska jag berätta hur det går. Har fixat så jag har digitalkamera så jag kan ta kort när det är klart. //Schnitzer |
|
|
Hej! Pratar ni om kylningen till ok/skivor? Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Ja, det är för bromsarna. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.