AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
376

Erfarenhet från Susab ?

Di
4
Disel4ever
530DA Touring -00
Funderar på att byta till Susab för min 530. Har fått en förmånlig offert på drygt 6000:- helf och fria mil. Är det någon som har erfarenhet hur dom funkar i praktiken, skräckhöjer dom år två ?

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Spelar det någon roll om dom höjer år två? Då byter man igen!
Har bollat frågan lite med folksam, och de håller med om att det bästa ur min synvinkel är att inte vara trogen ett bolag.
Så man får slita lite med telefonen varje år....
Sänkte min premie för nästa period med över 3000 kr. Byter från Folksam till IF.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Hubbe325 akta dig för IF om du vill ha ersättning för något de kan vara svåra att ha att göra med.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tror inte IF är svårare än någon annan. Alla bolag är ju vinstdrivande företag och dom vill i grunden givetvis komma undan så billigt som möjligt men IF generellt inte vill ersätta skador. Av din kommentar så antar jag att du själv eller någon du känner haft problem men det händer nog i enstaka fall hos alla bolag pga skadereglerare på dåligt humör, oklarheter i skadeanspråket eller liknande. Har själv aldrig haft att göra med IF när det gäller ersättning men väl med samma bolag innan dom bytte namn (Skandia) och det var aldrig några problem.

Hubbe325
520dAT -08
Varför skulle det vara svårt att få ut ersättning från IF, jag myglar ju inte på något sätt?
Inte trimmad, jag äger bilen själv, helförsäkrad.....
Förklara gärna, jag har ju inte skrivit på ännu.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Under den tid min 323a var försäkrad hade jag IF och de blev uppenbart sura när jag sa upp försäkringen och klart otrevliga med att ha att göra med. Men det jag sa har inget med ersättning att göra utan jag har haft kontakt med folk som vägrats ersättning (de verkade seriösa också utan att ha myglat).
Det var även på TV (förra året) ett inslag om just IF men jag såg inte det själv utan en familjemedlem berättade, tydligen var det många som inte fått ersättning av dem just beroende på att de var billiga på att försäkra våra bilar och därför inte tyckte att de behövde vara duktiga på ersättningsbiten också. Finns säker andra erfarenheter också som vissa andra skrev, man skall akta sig för att bara "baktala" och säga att de är skit..men det är klart
skall man trafik försäkra är ju valet ett annat.
Apo
IF är åt fanders. blev påkörd av en junkie för 1.5 år sedan och åkte på smärre personskador.. när det gällde personskadorna så fick jag prjös från folksam och det fungerade över förväntan... men när sedan bilen skulle repareras så vart det bara skit av allt.. dom hade gett en fast budget till bil verkstan vad det skulle få kosta och laga bilen och pengaar räckde visst inte till och bilen vart inte som det var innan krocken.. skrev brev/ringde till dom flertal ggr för att få bilen återställt som det var innan krocken.. men dom total vägra.. hända tom att dom slängre på luren en gång när dom inte kunde svara på vissa frågor jag ställde. Var även i kontakt med konsumentverket med dom tar in sig försäkrings skade ärenden. så aldrig mera IF/DIAL för min del iaf..
Folksam är precis lika ruttna, de hånar en drabbad person, både jag och vänner har erfarenheter. En kompis fick isfall på biltaket från ett hustak, bilen blev skit, Folksams kommentar till den drabbade: -Hur vet vi att du inte själv vräkt ner isen, för att du kanske inte kunnat sälja bilen?
Hur kan de bara? FOLKSKAM.
Bilen var ny dessutom och efter ca 6mån och mycket argument och slit började de reparera bilen.

Förjävliga i mina ögon!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.