AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
433

Värdering önskas av 328 Coupe 97

Conny Sonnysson
Vad tycker ni man kan ge för följande bil,

328 Coupe, uttagen 97/08, Technoviolett,läder ljusgrått,färddator,solgardin bak,m-paket,sportstolar,acc,stolsvärme + övrig standardutrustning.

2 ägare och 5500 mil, plus ett års garanti.
Är bilen privatimporterad eller svensksåld eller står den rentav på en bilfirma i tyskland. Mitt tips är att kolla se.mobile.de och bilda dig en uppfattning om prisnivån.

/Simon
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
En skitfin bil, men jag tycker det känns motbjudande att ge över 100.000.- för en e36'a. Men exemplaret du nämner kommer säkert gå för över 120.000.-

Mr C
Conny Sonnysson
Bilen står hos en BMW-åf i tyskland. Importerad och klar kostar den cirka 150´.

Eller skall man vänta lite och köpa e46 istället? Vad tycker ni?
Conny: iof ä ditt obejkt lite bättre utrustat än vad min 323 Coupe-97 var, iof fanns det farthållare i min bil, men ditt objekt har ju sportstolar samt läder.
Länk
Min bil såldes iaf i september för 120 000:-
Att ge mer än 120 000 för ovanstående objekt är nog tyvärr att slänga pengarna i sjön, E36an är i en ovanligt negativt sjunkande trend.

Mitt råd är, satsa på en E46:a.
Är Toknöjd. Kunde varit en 330 men annars toknöjd.

Bmw har stjärnan under huven.
Conny Sonnysson
Wendtan:

spoilern, eller vingen, du hade på din e36 coupe, hur satt den fast? Satt den med skruvar så att den inte gick att ta bort utan att få fula hål efter sig?

Bilen jag var intresserad av har nämligen en sådan men jag är osäker på om jag skulle vilja ha det och det var därför jag undrade.
Denn sitter med genomgående bult, fick frågan när jag höll på och sälja, om den gick o ta bort utan att de syntes,
bmw sade nej de är borrade hål i bagagen som måste läggas igen.

Personligen tycker jag den är toksnygg.
Mycket tok idag :)

Bmw har stjärnan under huven.
Conny Sonnysson
Enligt ert resonemang så är prisbilden på Mobile.de hög. Coupeér av årsmodell 97 under 10000 mil går upp i 14000-15000 Eur direkt. Man ska kanske satsa på en e46 trots allt.

Tack så mycket för era svar
Satsa på en E46a istället, det känns som en modernare konstruktion. (Absolut inget emot E36or, tvärtom!)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.