|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått gängpaj i bromsoksfästet på vänster fram på min 525i -90, jag har nya bromsskivor och belägg, men när jag skulle dra fast oket i okfästet så gick gängorna sönder pga rost. Det är alltså de två insexbultarna (styrpinnarna) som har gått sönder, så bara 1 av dem drog. Går det att köra med bilen ändå? Vad kan hända? Nån risk? Be smart. Drive safe and stay legal. (The Fast And The Furious) | |
storken25 |
Jag skulle inte göra det! Kör in en Heli Coil gänga! Då bör det funka! |
|
Är det den övre eller undre som har pajat? Är det den övre så kan du åka tillfälligt, om du håller ordentlig koll på den som är hel. Om det är den undre som är paj, så låt bilen stå!! Micke |
|
|
Nä, kör inte bilen! Fixa skruven först! Det låter ju lite riskabelt :-) E-34. Need i say more? Mvh:FrIIk |
|
rsarits |
Om det är 7mm insexan som gliddelen på oket sitter i så skulle jag inte våga köra Micke |
|
Hej! Jag hann inte läsa era inlägg innan jag åkte iväg på min resa. Jag kom och bilen kom hem hela och fina trots en sträcka på 70 mil i halka och regn :-) Jag har dock fått nya grejer idag, så jag ska byta den... Be smart. Drive safe and stay legal. (The Fast And The Furious) |
|
|
Hoppas du får ur den gängpajjade "insexan" :) Låter lite riskabelt när det är främre oket dessutom. Lär väl finnas en risk att den andra bultens gängor är rätt dåliga, hemsk tanke om man skulle behöva nita. Ska vi säga att dagens tips är att man alltid ska fetta in insexbultarna i oken? Och att man även skall se till att INTE glömma lilla plastkåpan vid ingångshålet? |
|
| Det tycker jag låter som ett bra Dagens Tips! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.