|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Motorn dör på tomgång när man gör rattrörelser eller tex drar ner elrutorna. Den dör även när man rullar fram till en korsning eller liknande. Någon som har ett tips om vad detta kan vara. | |
|
pendlar den på tomgången? kan vara ställverket i pumpen, den sköter tomgång och allt sånt, åk på bmw och justera in den kostar ca 600kr Joakim Eriksson |
|
|
Skulle rekomendera att du laddar batteriet till att börja med, alternativt köp ett nytt! Frisk ström gör underverk på dessa dieslar! Diesel Performance..... |
|
|
Hej på er och tack för svaren. Nytt batteri 100 amp och ingen vandrande tomgång. Men jag läste att om man startat med startkablar kan den behövas justeras efter det. Skall ta den till en BMW service och be dom kolla den. |
|
|
ett vanligt fel om du startar me starkablar är att ställvärket i pumpen ställs om, kostar runt 600kr att fixa, men en mekanisk in justering av pumpen är att rekomndera ca2000kr och detta gör susen blir som en nu bil. Joakim Eriksson |
|
|
har precis pratat med Branzells i Jönköping de säger att ställverket är utslitet 17000 kr för en ny pump monterat och klart som hittat på min 92.a som inte är värd ett skit med andra ord önskar att det vore en inställnings fråga så joakim E hur säker är du på att det kan bli så om man kablar i gång bilen |
|
|
Har dessutom prata med min närmsta< bmw verkstad och de får inte röra pumpen utan hänvisar mig till Sjölins i växjö som säger byt pumpen Inte roligt alls |
|
| Nej och åter nej..det kan inte bli så när man använder startkablar bara en del självutnämda "experter" som tror det | |
| Nocken: Här är lite mer i ämnet Länk | |
|
som det verkar så är det alltså ny pump som gäller ny, begagnad eller renoverad typ 9-10000kr inte roligt skulle väl kunna gå att ställa upp tomgången 100 varv för då går min riktigt men det är väl bara bmw verkstäder som kan fixa det? |
|
|
BMW ställer ENKELT om detta med en dator. Om det går att justera upp alltså. Kostade 200:- för mig med moms o allt. |
|
| fick samma problem efter byte av motronic boxen,så det går att justera alltså? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.