AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.583

skruvad mätare VARNING

Sida 2 av 2
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
jonas2:
Helt Ok, tycker också att du gör rätt i att inte namnge forman om du är osäker.
Hur kollar man om mätarställningen stämmer?? Inte för att jag ska mecka med min men, hur fan gör ni för att backa era mätare?? Är det så enkelt atlltså?? Skulle gärna veta hur man kollar om den stämmer på min..
på min så lämnar man in den hos bmw så kollar dom me hjälp av nån data (tror jag)...allt ska tydligen lagras inne i bilen.
Vem bryr sig om vad det står på mätaren det är ju en bmw bara man känner att det känns bra + att det är bra pris men visst när mätaren är tillbaka skruvad 10 000 mil eller mer så kan man ju börja undra om bilen inte är mer fifflad.
Illertissen
Vem bryr sej om skruvade mätare. Har kollat upp ett helt gäng bilar som jag ägt o många e skruvade. Jag personligen har absolut inga dåliga erfarenheter pga av det...Brukar istället pruta ner dom när jag upptäcker att det inte stämmer...Funkar lika bra!
Gör som mej. lev som i en serietidningsvärld och va inte arg på någon...Mvh
Illertissen: Problemen uppstår när Du skall sälja bilen. Eftersom du då måste delge mätarmanipuleringen för eventuell köpare kommer andrahandsvärdet bli lågt. Förresten är inte Kalle Anka konstant förbannad???
När man väl köpt bilen tycker jag man ska låta bli att kolla mätaren om man är osäker på fiffel...Det man inte vet om mår man inte dåligt av!!!

V8? Ja tack!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.