|
|
|
|---|---|
| Hej alla! Jag funderar på att köpa en 316i Touring -99. Nu undrar jag när är kamremsbytet och är det något speciellt man bör titta på? Tacksam för svar! | |
svgr |
Jag frågade min bmw verkstad och de sa typ 15000 mil. I min E-36 sitter det en kedja. Om det nu är en E-36 så kör ett m-test om inte du är stensäker på vad du köper. Blev själv lite "lurad" då min var krockskadad sedan tidigare vilket inte är så muntert att upptäcka när man väl har den hemma. Men är den så ny som -99 är det värt pengarna. Kolla den lista som finns på bmw power på saker du bör titta på. För övrigt är det en kanonbil, billig i drift och försäkring, bra drag i de låga varven. Ingen långfärdsmaskin, dock betydligt lägre pris än de med större motor. Även utrustningen brukar vara lite klen på "minstingen". Kolla om "imma på lyktglasen" samt hur värmen är. Det är ingen höjdarbil på vintern, jag har stora kliman men kupén immar snabbt igen på vintern. Lycka till! |
|
Hej! Det är kamkedja i den bilen! Min bil: Länk |
|
|
316/318 har kamkedja från -94 års modell! Så det stämmer som TG_Rossi skriver! Kamkedja byter man normalt sett inte under bilens livslängd. Enbart om den börjar låta illa och det inte räcker med en ny kamkedjesträckare... Dessutom bör det väl vara 1,9-litersmotorn i den!? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.