|
|
|
|---|---|
|
Jag bytte i går den sk. "insugningsmembranet" på min 530. Eller på BMW-språk "Kåpa med bakslagsventil". Jag har vid flera tillfällen ihär på forumet läst att en bidragande orsak till att V8:orna kan gå ojämt är detta. Som sagt vilken skillnad - jag fick en ny bil! Motorn svarar mycket bättre - känns nästan som att jag fick 20-30 hästar extra. Trots att jag tidigare inte upplevde att den gick direkt dåligt. Mvh Griffin | |
|
Hej Griffin, Har själv en 530i Touring 93:a som ibland mitt i allt börjar gå dåligt på tomgång, (Vandrar upp och ner ca 700rpm) Detta fel har jag lustigt nog inte haft det senaste halvåret. På vilket sätt gick din motor ojämt?. MVH Anders |
|
|
tjena jag har en 540i gäller det samma på min e det svårt att byta och vad kostar det V8-POWER |
|
|
ATG: Det är lite svårt att beskriva, men min tomgång var bra - det kändes när man gasade, det var som att en eller två "burkar" inte hängde med liksom. Getrag: Priset är endast 325:- för kåpan med bakslagsventil och sedan tror jag att det var ca 70:- för packningen - artikelnummret är 11617501562 till en 530. Jag utgår i från att det är samma till din 540. Svårt, ja det tar en del tid. se följande länk, sista bilden visar kåpan med bakslagsventil. Länk Man måste lossa på hela tändningspaketet, spridarna m.m. Som sagt det tar en del tid, tålamod och så! Mvh Griffin |
|
| Hur mycket kostar det inkl arbete hos Bmw verkstad. | |
|
Jag tror att det kostar mellan 1500 - 2000:- att byta membranet hos en aukt. verkstad. Inte så farligt, men tycker man liksom jag om att mecka så har man både "kul" och sparar några kronor. Mvh Griffin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.