|
|
|
|---|---|
|
Och hur byter jag till engelska där det står på tyska i instrumenteringen och vad är dom två smala knapparna som man kan trycka in som sitter på var sin sida i instrumenteringen? | |
|
Om du nu inte skämtar så här på fredagsmorgonen så: Vänster knapp: Trippmätaren (har varit så på i princip alla bilar alltid) Höger knapp: Check Control samt den du använder för att byta språk med. *BAWORAK* |
|
|
Fast nu när jag såg ordentligt vad ditt inlägg frågade om så kanske jag ljuger för dig för jag har inte en aning om vad en TRIPPELMÄTARE är... *BAWORAK* |
|
|
För att byta språk: Stäng av alla strömförbrukare, stäng dörrarna. Slå på radioläge och håll check-control knappen inne (den högra i instrumentpanelen) tills nytt språk visas. Släpp och håll in för att välja ett annat språk. Det finns 8 att välja på. Jag hoppas att du skämtar när du vill veta hur man nollar trippen.. |
|
|
Men va fan det funkar ju inte......? |
|
|
Om du fortfarande menar allvar så pröva med att vrida nyckeln till läge 1 bara dvs innan radioläge. Du får väl pröva dig fram... *BAWORAK* |
|
|
Det funkar varken med att nollställa eller ställa om färddatorn till engelska. Vad kan det vara för fel?? |
|
|
Jooo, det funkar men du måste hålla de intryckta lääääänge! typ 20 sek räcker ej. |
|
|
Hej! Det mer trippmätaren känner jag igen. Har samma problem på min 730. Har fungerat en gång, det var nu i vintras när det var kallt och den inte hade varit igång på 3-4 veckor. Dock har jag inte orkat bråka med den så någon lösning kan jag tyvärr inte bidra med. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
Illertissen |
Hehe... |
|
Nu har jag provat att hålla in knappen i över en minut men det funkar ändå inte, samt att det går ej att nollställa trippelmätaren?? Vad kan det vara för fel?? |
|
|
Du verkar ha motsatt problem mot vad alla andra me instrumentproblem har... Om trippen nollställer sig själv så brukar det vara dom berömda kondingarna... Du kanske har överspänning i dina istället =) Skämt å sidor, prova å nolla allt genom att ta av batterikabeln typ en halvtimme, det har löst många konstiga problem för mig iaf // Henke Bleifuss |
|
|
Har testat det, faan oxå.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.