|
|
|
|---|---|
|
Har en gamal 316 -85 ståndes och så slog det mig ett man skulle kunna göra något roligt med den. Tänkte turbokonvertera den. Finns det någon möjlighet utan kompsänkning. Tänkte inte ladda direkt mycket, bara en liten knuf men hur mycket går det. Går det överhuvudtaget. | |
|
Vad jag vet kan man överladda alla motorer. Det är bara att börja handla på sig grejer och börja jobba. Sök efter tidigare inlägg, finns ett vettigt inlägg som du borde läsa som heter "turbokonvertera 318i för 2000:-". Lycka till! |
|
|
js_nicke:Bra recept på billigt busbygge:Kör till skroten och våldta en 9000T 2.0,plocka spridare,ic,turbo med grenrör,främre biten på avgassystemet,slangar,rör.Gör en adapterplatta av 14mm tjock plattjärn.Fräs ut hålen efter grenr.packningarna.Försänkta insex mot toppen och gängade hål till bultar(M8)från 9000T grenröret.Olja tar du från tryckgivaren med en nippel från biltema,returen till tråget så högt upp du kan.Ev. ett öppet filter.Avgassystemet har jag 2.5"hela vägen med en potta längst bak(simons universal 422kr på mekonomen).Voila!!!!busbil billigt. "voffo gör dom på detta viset" |
|
|
Hur är det med saker från en 900i -90 eller måste det vara en med turbo, råkar veta av så. Behöver jag säga att en 316 från -85 har m10 motor och förgasare. Tänkte inte plocka på insprutning så |
|
|
Tänkte inte på det!Sorry....då är det väl tryckförgasare som gäller.Grenrörs förslaget stämmer kanske?Lycka till....och gasa till det rasar! "voffo gör dom på detta viset" |
|
| fungerar det på m40 motorn oxå? | |
|
Spelar det nån roll vilken årsmodell det är på saab-motorn? Måste det va 2.0-liters? Eller funkar det med grenrör från alla Saabturbo-motorer? _________ 328 cabbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.