AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
894

Byta ut träpaneler i E38,är det svårt?

nån som gjort det? svårt? pris? har tidigare pratat med bmw group dom byter ej ut om inte det är något trasigt. Samma sak med flera verksttäder :/ fattar ej varför de får ju ändå betalt... allafall vill byta ut själv jag har en 728 utan navi, visst måste det vara svårt att byta där automatlådan sitter går det överhuvudtaget?
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Det är ett ganska omfattande jobb att byta. e38:ans paneler består av en aluminiumskena med ett antal utstickande m3 skruvar. på skenan ligger ett mycket tunt lager ädelträfaner och ett desto tjockare lager klarlack /transparent plast. På flera ställen sitter dom med plastmuttrar från baksidan, t.ex över handskfacket. På dörrarna hålls dom på plats av ett metallclips som greppar om skruvarna. För att byta i mittkonsolen måste man sannolikt skruva bort hela konsolen och lossa bakifrån.
Scheckheft
Hej , byte av träpanel mittkonsolen:
om du har telefon: mittarmstöd med ejektbox demonteras, under där finns två skruvar. Vid växelsspaken drar du upp den svarta plastbiten. Därunder finns några (två-tre kommer inte ihåg exakt) skruvar till. Arbetsttid. ca 20 min.
I bif länk hittar du bilder. Kolla sid 9 i pdf filen!
Länk
Nya träpanel är svindyra hos BMW. Bättre då att lämna till en lackerare.

/Scheckheft
Länk
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Prova att bara polera upp dem om de inte är trasiga.

Du anar inte vad man kan åstadkomma. Det är säkert 1-2 milimeter epoxylack på skiten så det är bara att feja på. Skulle du ha råkat få en repa.. ingen fara, ta bara fram fint sandpapper och våtslipa och rubba och polera.. blir som nytt.

hmmm mmm tack aså ja har ej fått repor ja vill byta färg..ja har vanlig trä jag vill ha lite mörkere trä färg (petig som man e) :) ska försöka kolla lite grann om ja tror att ja vågar ge mig på det så försöker jag. men ja kan ej skada nåt alvarligt el?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.