|
|
|
|---|---|
|
Beställde en utrustningslista på min E39 528 Touring och är lite frågande till en sak. 863A Service kontak-flyer Europa. Vet någon vad det betyder? 801 Deutschland-Ausfuehrung är det värmepaketet? | |
|
801 är att bilen är i Tysklandsutförande inklusive värme grundutrustad för att passa den Tyskamarknaden. MVH Stephan |
|
|
Hej,,jag har oxå ett par grejor jag undrar över... 906 SOKO FOTOWAGEN OHNE ANTENNBRO ?? 916 ENTWICKLUNGSFZG OHNE KONSERVE ?? Nån som vet vad det här är för nåt? |
|
|
Det intressanta med kodbetäckningar är att inte ens BMW Sverige kan svara på vad de betyder. :-) Petri, har ingen aning men någon här på mötet kan säkert ge oss vägledning till vad våra koder står för? |
|
|
Enligt min lista som är på engelska så står det följande: 863 - European Dealer directory 801 - Order control 906 - Special control - Photo car 916 - Without paint protection for special research car Knappast så förklarande men ändå...916 låter ju inte så kul om det är vad man tror... _____________________________________ Länk |
|
|
Petri: Har du fått tag på en försökskanin :) |
|
Deliq |
>Petri 916 ENTWICKLUNGSFZG OHNE KONSERVE Entwicklungsfzg = utvecklingsfordon som dessutom levererades utan konservering, kan det vara utan rostskydd eller är det bara lackskyddet från fabriken som saknades vilket Programmer's förklaring tycks tyda på. Hoppas för din skull på det senaste... M V H // Deliq **___** "Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss" |
|
Verkar ju onekligen lite oroväckande. BMW skickar ut en bil utan lackskydd för att se hur lacken klarar sig, eller??? Vad kan fotobil innebära? Utlånad till fotografering av gashungriga journalister eller är det BMW själva som använt den till katalogfotografering? _____________________________________ Länk |
|
Deliq |
Jag tror på katalogfotografering. >Petri Har du en salubrochyr från den aktuella tiden kandu kanske hitta din. Sånt tycker jag vore "skitkul", dvs att hitta sin egen bil i en officiell katalog. M V H // Deliq **___** "Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss" |
|
Länk _____ Micke Länk Länk |
|
| Tack Micke, där har vi alla svar. | |
| *gulp* säger jag bara! ...men om det skulle vara så att det inte är nåt "lackskydd" på den,så har någon verkligen fixat det senare...maken till lätttvättad bil har jag aldrig haft...alllting bara rinner av och glansen är perfekt efter tvätt...Kanske nån kört en Ditec eller likn på den...så den biten är jag inte orolig för...men utvecklingsfordon?!..vad är det för nåt? (hoppas alla glömt den här tråden sen när jag ska byta bil).. ;) | |
|
"Vad kan fotobil innebära? Utlånad till fotografering av gashungriga journalister eller är det BMW själva som använt den till katalogfotografering?" Den köper jag! det förklarar varför den är så himla snygg! :) |
|
|
Jag skulle vilja ha samma lista ( Länk ) på Svenska. Någon som vet var man kan hitta den? _____ Micke Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.