|
|
|
|---|---|
| tjena. har precis blivit "pålurad" en 320-86.polarna ville konvertera mig till att bli en "vettig" bilägare. Dom lyckades.problemet är att jag är föredetta ford och opel nörd. så att ge sig på att riva toppen på en beamer var lite mer invecklat än än vad jag trodde. hur gör jag det lättast? ska insuget sitta kvar när jag monterar bort toppen? är det lättast eller måste jag ta bort det först o sen toppen. några andra bra tips? hoppas kunna riva toppen i helgen. tacksam för alla råd. mvh beaver | |
| Inga problem att riva toppen, jag gjorde detta på 50minuter i sommras med hjälp av en kompis. Tänk på en sak för varje del du tar bort tänk på var den satt (memorera) och lägg skruvarna/muttrarna till den gemensamt med delen åt sidan. Insuget plockar du lämpligen bort innan toppen rivs av, så gjorde jag och det fungerade finfint...dock tycker jag att komma åt muttrarna för insuget är bland det krångligaste/taijtaste momentet under "strippen"...dels att komma åt dem men samt att det är svårt att få tag i dem ifall de ramlar ner. Töm ur all kylarvätska först, av med slangarna, av med kamremskåpan, skruva loss spännrullen, generatorn, av med kamremmen, skruva av insuget, ventilkåpan,oljeröret, topplocksbultarna..tänk sedan på att lyfta av topplocket rakt upp så det inte skadas..detta kan vara krångligt beronde på om det har suttit länge för då kanske man inte ens får bort det (jag hade det problemet). | |
|
50min!! det är till o va flink i fingrarna. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
| Ja svordomarna haglade och knogarna blödde, vi var mycket tidspressade annars hade vi aldrig stressat livet ur oss. | |
|
Jag lyfter alltid med insug och grenrör kvar på toppen, tycker det är enklast, kabelhärvan är lätt att ta bort från insuget! |
|
|
tack för tipsen. nu börjar helvetet.ska ut o kela med beamer:n nu. mvh beaver Att gasa e bra. Att gasa rätt e bättre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.