|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nu har jag tröttnat på min SAAB 9-3. Grämer mig varje dag att jag gick ifrån BMW =( Men kan inte bestämma mig för vad jag ska köpa för modell. Hade väl tänkt handla för ca 210.000:- Jag vill ha ngt "litet" och sportigt. Ingen Cab. Funderar på Z3 Coupé, M3 m.m..... M3 är ju ett alt. Har haft en 93a så jag vet ju att det är härliga bilar. Alla tips välkomna... Mvh Per | |
| Varför inte en nyare bruksbil och en busbil, som du kan annvända på banmöte och konkörning? | |
|
Jag hade tänkt att ha en billig bruksbil att åka till jobbet och sådant med. Och sen ha bmw för t.ex banträffar och allmän söndagsåkning. Men kan inte bestämma mig för vilken bil jag vill ha. /Per |
|
| Då tycker jag att ditt hjärta (och i viss mån plånboken) ska avgöra. | |
|
Köp en M Coupe!!! //Cosmos |
|
|
Sen när får man en M Coupé för 210´??? Har aldrig sett ngn och skulle jag se en för det skulle jag inte ta i den med tång. Men kan man få en fräsch M3 -96a för 210.000? |
|
| För 210.000 så får du en fin 7:serie vagn. Och bättre kan du nog inte åka. | |
|
njae..som jag sa så vill jag ha ngt mindre och sportigare...och en 7a är förvissor en trevlig vagn. Men ska man köra kanske ca 500 mil om året så behöver man inte en 7a. Men M3 står rätt högt på listan. 93an jag hade var underbar...vore roligt att testa på en 3.2a |
|
|
Håller med Pelle. Testa olika bilar och låt känslan i maggropen avgöra inom den budget du har tänkt dig. Om du redan haft en M3 är risken stor att dem andra modellerna suger. Själv håller jag 330 högt, men den får väl (ännu) inte plats inom de 210.000. z3 coupé med 2,8-motorn är lite för snäll, liksom 328. Ett komfortalternativ är 540, ingen busbil, men dj-r vad den går. |
|
|
Ja det är sant som ni säger. Jag får väl provköra och se. Men att hitta dem modellerna här i smålands djupa skogar är inte lätt. Ja 330 hade suttit fint..men som du säger, för dyr för min budget. E39 och E38 är helt uteslutna. Jag vill ha en busbil som jag kan leka med på banträffar och annat. Bilen kommer endast rulla på sommaren när det är fint väder. 2.8 r lite klen kanske...men har man inte råd med 3.0an får det räcka. Troligen blir det att jag håller mig och väntar att köpa tills våren. Men en fräsch 330 lär kosta över 270.000:- till våren, |
|
|
Tycker du att M3 E30 är gammal och ful? Annars är det en skoj bil att ha på träffar och sånt. Köp en vässad sådan så får du ju en hundring över till annat. Annars låter Z3 coupé som ett bra val. Mr C |
|
| Nej en M3 E30 är klockren. Men jag vill ha en lite nyare bil eftersom det ändå kommer att vara min enda fina bil. Men tanken är att ytterligare komplettera en ev. Z3 Coupé med en M3 E30 under nästa höst. Men en lite risigare för endast bankörning. | |
Johan_ |
Du kan ju köpa en 9-5 annars, grym bil som du knappast kommer att tröttna på. |
|
hahaha...vilket skämt...jag är så j***a trött på saabs växel lådor så jag finner inte ord. Det finns inte en tillstymmelse till kvalité i den bilen! Nej SAAB det blir det aldrig mer för min del. Farsans 9-5 -01a är inte mycket bättre den. Och knappast ngn glädjemaskin! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.