|
|
|
|---|---|
| Hej!! Jag har en baslåta med två 12" från mds.. Är det någon som vet någon bra sida där man kan få ritningar till sitt lådbygge.. Gärna till en e-26.. tack på förhand!! Daniel | |
|
Gå till närmaste MDS återförsäljare och be om en lådritning, kan kosta en hundring. Fast du har juh mds:are så det tycker jag inte BMWCS Nr: 4798 |
|
|
JAG HAR HÖRT ATT DET FINNS EN SOM HETER "DACKE" PÅ EKERÖ HAN BYGGER TYDLINGEN ALLA BASLÅDER TILL MDS |
|
|
Han föredrar att kallas "Backe" Han har tagit fram ett program som heter Probox 2000 som många bilstereofirmor använder för att dimensionera baslådor. Har du MDS basar borde MDS kunna släppa till en ritning åt dig. Automat är bekvämt |
|
|
Hej danneboy jag har en e36a vad jag har hört så bmw så pass täta att det inte går att stoppa in en låda du får inte fram den ricktiga basen själv tog jag ut fyra hål i ryggstödet drog fast en mdf skiva och en bit skugummi mellan ryggstödet ock skivan sedan drog jag fast mina 10" i skivan och seda en skiva ut imot kupeen och klädde det blev riktigt bra för vara bmw ett råd från backe NÖJD 325 I ÄGARE |
|
| Tja! Om man bygger en 3-kammarlåda med rören upp genom hatthyllan blir det mkt bra!Ska snart bygga om min låda till min 325:a jag ska hämta på onsdag ;=)) | |
jeppe_L |
jag har en 2-kammars- bandpasslåda men två 12:or i, med 2st 4 tumms rör genom hatthyllan, vilket tryck det e:) |
|
jeppe_L berätta mer, vilka basar, lådvolym, drivning, rördragning mm vi vill oxå ha tryck :) |
|
jeppe_L |
Basarna: 2st Magnat Xecutor 12" Lådan e en mycket kompakt, kommer tyvärr inet ihåg nån lådvolym, tror ej att jag har ritniningen kvar.:( Rören går rakt upp från lådans ovansida rakt upp genom hyllan, som jag har fått såga hål i. Lådan drivs av ett Ultimate Ta 2300, (ska bytas ut mot vassare) Jag har tagit bort all orginal klädsel i hela skuffen, och istället byggt en ny botten i mdf, sen gjort några metall vinklar, som går från golvet upp i hatthyllan så att lådan sitter stadigt. Ska fixa lite bilder när det e klart, e ju lite kallt i garaget så här års:( Fråga gärna om du undrar nåt mer.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.