AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
908

Sportbromsskivor Zimmermann

Någon som har några erfarenheter av Zimmermann Sportbromsskivor som bl.a. Bildelsimporten säljer?
Undrar oxå..

Vill ha nya skivor till min m5!!!!

// Bengan

Stummt är inte dummt!!!
bj
291
bjorasen
M535i -87
Farsan har sådana på sin 535, funkade hur bra som helst i början men det är lite värre nu, vibrerar som fan vid inbromsning. Jag vet inte riktigt om det beror på dåliga däck i kombination med glapp i styrväxeln eller om det är skivorna det är fel på.

Jag har också ett par liggandes i väntan på montering, kan återkomma när jag fått på dom och se om det blir samma resultat!

Christopher
///M535i
Länk
Sp
53
Spyder
525ix -92
Jag kör med borrade zimmermann på min 525ix och de funkar bra för mig. Jag har inte kört bana eller pressat de till gränsen men jag bromsar friskt när det krävs.

Är bara helnöjd med mina zimmermann!

De inte bara bromsar bra, de ser bra ut på bilen med. Köpe mina genom en toppen firma i Sundsvall, tog ganska lång tid men var betydligt billigare än Bildelsimporten, ca 30% billigare.
bjorasen: Håll oss gärna uppdaterade.

Spyder: Tack för info. Som sagt, de ser bra ut.
bj
291
bjorasen
M535i -87
jag har också hålborrade och mina är 20 mm större än original, ser riktigt maffigt ut på farsans E28... Jag tänkte montera i början av mars när det börjar bli dags att ta ut bilen igen, jag informerar så fort jag kan!

Christopher
///M535i
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.