|
|
|
|---|---|
| Någon som vet vad man ska ha för bränsletryck på en 525 -90? Måste byta regulator men vet inte hur kraftig jag behöver, står inget på original regulatorn heller. Någon som kan ge ett snabbt svar? | |
| Systemtrycket ska vara 2,94-3,06 | |
|
Vad är det egentligen som händer med motorn om bränsletrycket är för högt eller för lågt? Blir den svårtstartad eller går den dåligt eller? Be smart. Drive safe and stay legal. (The Fast And The Furious) |
|
| Så med andra ord ska jag ha en 3 bars regulator. Tackar för den snabba hjälpen. | |
| per_j82 För högt bränsletryck gör inte så värst mycket men blir det för lågt så kan det visa sig genom spikningar eller genom ryckig gång. Kort sagt, motorn får för lite bränsle. I mitt fall handlar det om en spucken regulator som läcker bränsle, det kan ge öonskade följder bland de varma motordelarna. | |
|
CJL Ok. Tack för infon. Då behöver jag inte oroa mig för bränsletrycksregulatorn på min 525:a :-) Be smart. Drive safe and stay legal. (The Fast And The Furious) |
|
|
För högt bränsletryck innebär att motorn får för mycket bränsle. På en 525-90 innebär det att datorn kommer att försöka kompensera genom att magra ut bränsleblandningen. Detta brukar leda till att check-enginelampan tänds när datorn inte kan kompensera mer. Harry |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.