AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
652

Funderingar kring 18 tum och låg sänkning

-ZodiaC-
jag tror att jag har bestämt mig för att köpa en fjädersänksats till min E-34 på bildelsimporten.. den sänker 55 fram å 35 bak..
men nu kommer problemet... jag ska även köpa en uppsättning nya fälgar.. tänkte på 18 tummare (10 bak 8,5 fram) men när man sänker å mkt kommer inte det ta i skärmkanten?...
eller ska man kanske istället sattsa på 17 tummare men lägre profil kan inte det bli ganska snyggt?... för med bara lägre fjädrar så blir väl bilen inte så jätte mkt "styvare" ??

sitter också på ett annat dilemma..
rondell 58 fälgarna är helt klart ursnygga..
men har nu hittat hamann kopia...
5 ekrad med bred fälg-kant (har lite mörkare färg)
vilken blir snyggast på E-34:an?...

Tack på förhand!... :)
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
17" tycker jag är fullt tillräckligt på en E34, större ser larvigt ut på dem enligt mig :-) Rondell 58 tycker jag lugnt är snyggare än Hamann på E34. Däremot på 3-serien tycker jag Hamann är snyggare. Annars kan du ju köpa en uppsättning AC Schnitzer Typ 1 fälgar, de är grymt snygga på E34!!

Be smart. Drive safe and stay legal. (The Fast And The Furious)
Jag har tidigare haft 18" Rondell 58 och nu Hamann och jag tycker att Hamann är mycket snyggare på E34an och dessutom inte lika vanlig och mycket bättre kvallite.
Mina 18" Hamann är till salu..
Bilder www.uphillracing.com under bilar.

www.uphillracing.com
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Oavsett vilken storlek du har på fälgen så kan du inte ändra på rullomkretsen: större fälg-> lägre profil och tvärt om.
Tar det i så beror det väl i så fall på bredden på fälg och däck.
så om du vill ha 17 eller 18" är egentligen inte av betydelse mer än estetiskt, däremot bör du undersöka hur breda fälgar du klarar, kanske ska du nöja dig med 8,5" runt om för att klara sänkningen, men det finns det gott om E34 örnar här som vet massor om är jag säker på.
-ZodiaC-
Okey.. kanske blir ett par 17".. iof mkt billigare...
den sänker inte så mkt bak så där kanske 10 är helt okay medans 8,5 blir bra fram...
måste kolla runt på galleriet och spana ;).. hehe..
tack för svaren....
skulle vara tacksam om någon har med detaljer om just den sänkningen på e-34.. och fälgar....

David
-ZodiaC- Bara sänka och dit med ett par 18" ;) Blir nog ruskigt fett! Då tar man lite skrap...

/Johan
[CUL8ER]
-ZodiaC-
hehe iof sant! =) ... *smajl*
ska nog inte vara nåt problem, vet av minst 2st e34 med 18x10" bak, med sänkning och inga större problem, dock kan du få valsa skärmarna om du inte har exakt rätt ET dvs inpressning, men detta kostar inte så mkt, och skadar inte lack lr liknande.

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
Northern Streetrace Community.
-ZodiaC-
det där med att valsa fälgarna visst trycker man ut skärmarna en aning då?..
vilka firmor sysslar med sånt?..
och vad kan det kosta?

/David..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.