|
|
|
|---|---|
| Jag undrar om 325/e30 touring/89 är en bra bil att äga eller om det ofta är fel som är dyra att reparera? lite fakta om bilen 3ägare svensk såld, 19500mil,service på bmw till 17900mil,sen på annan firma, bilen ser ok ut ingen synlig rost men sliten lack,Måste ha en kombi pga hund, ska också studera så man har lite att repa för. så jag undrar om det är en vettig bil?? dom begär 34000kr för den . Tack på förhand | |
|
Är bilen i fint skick så är den helt ok, dock är den ju inte speciellt stor där bak. Lyft ventil kåpan och kolla så att kammen är ok. Reservdelarna till E30 är relativt bliga tycker jag så det blir inte några stora reservdels kostnader för dig. Kolla på bakluckan, den brukar vara hemsk rostig, sen är det som vanliga E30, packboxarna längst bak på lådan och på bakaxeln brukar läcka ofta, drygt att byta men mycket biliga att köpa. Försök och få ner priset lite eftersom lacken är dålig. Om du söker på forumet så hittar du säkert flera tips. Mvh Abbe Länk |
|
|
Köpte min touring till bra pris eftersom förre ägaren köpt hund... så hoppas att det inte är någon storvuxen ras du har. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Tycker att priset, 34000:- var lite väl saftigt om den har dålig lack. Se så att topplocksbultarna är av modellen torx, de som satt orginal hade tydligen en tendens att vibrera loss. Mitt tips är att du bör kolla runt lite till innan du bestämmer dig. Säger som Abbe, sök på forumet, det finns hur mycket som helst om just E30 325. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.