|
|
|
|---|---|
|
Nån som kört ett längre rejs mot en vässad Saab 9000 Turbo 2,3? Finns en här i Övik som troligtvis kommer att rejsa omkring lite i sommar. Hur gick detta rejs om ni nu har kört? Sen en fundering till. Funderar på att ev, byta Porschen i sommar mot en E34 M5a p,ga utrymmesskäl. Är det nåt speciellt man ska kolla efter eller är det de gamla vanliga? | |
|
Det är ju som att fråga om jag får plats med bilen i garaget nu? jag har byggt ut...... HUR MYCKET? M.V.H. |
|
| Ok.. Precis det svar jag va ute efter. Tack.. | |
|
Andreas Plars, Hans fraga var inte relaterad till utrymmet utan till vad det är man ska titta pa speciellt när man skaffad begagnad M5:a. Svante S, den här fragan har troligen varit uppe manga ganger förr. Jag rekommenderar den eminenta sökfunktionen. Du hittar troligen mycket matnyttigt där. /Mvh |
|
|
"Vässad" Är ju lite diffust men han måste nog byta turbo grejja rätt bra... Annars åker du lätt ifrån |
|
|
Det beror ju på hur pass trimmad saaben är, men det behövs skapligt med massering på saaben för att kunna köra låga 13 tider på 402 m, och sådan prestanda kommer nog att krävas.. Om det enbart är en chippad med 3" system eller nåt sånt så får den först stryk 0-100 och sedan kommer den aldrig i kapp det är jag övertygad om, men däremot så kanske det kan bli rätt jämnt om man börjar dra i från högre farter, saabarna klarar nog lika mkt toppfart som M5:ans 278km/h men frågan är ju vilken som når dit först, jag vet att M5:an är ruggigt snabb över 200, men jag har inte gjort ngr höghastighets test med ngn saab pga att chassiet inte räcker till. En 9-3 vågar man ju knappt överskrida hastighetsbegränsningen med=) Jag tror M5:an vinner men det kan lika gärna bli saaben om den har duktigt med pulver och det är motorvägsrace. |
|
Perkka |
Svante S: Visst e Porschen i princip 2-sitsig, men du vet ju hur pass trång vår BMW e t ex i baksätet... Jag vet ju iaf vem som ska vara din fyllechaffis i sommar :) Men min blivande (?) Merca hade ju lite mer utrymme, hehe.. Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.