|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om alla 16" fälgar passar på min IX. Enligt vissa ska det passa medan andra påstår att det blir fel inpressningsdjup. Vad gäller? | |
| ET54 skall IX ha. Annat går få dit men spårvidden ökar. | |
| läste att man kunda använda E36 minst 16". Stämmer detta? Spelar det någon roll om man ökar/minskar spårvidden lite? Tänker i första hand på bilens köregenskaper. | |
|
inpressningen på iX är som sagt 54mm detsamma på E36/E46 är 42mm => + 2 * 12 = 24 mm ökad spårvidd. Jag har E36-fälgar på vintern och då kör jag med 215/55 16 istället för orginal 255/55 16 vilket ger en ökad spårvidd på 14mm vilket är ganska försumbart. Funkar bra alltså och urvalet och prisbilden på E36-fälgar är betydligt trevligare än ix-specialare. /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
|
glömde: fälgar från vanlig 525/E34 är betydligt plattare (16 lr 24 mms inpressning) så det är 3-serie(E36)-fälgar som gäller på 525ix /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
|
Tack för hjälpen! Då är det bara att leta efter några fina alufälgar till mina sommardäck då. Känns bra att slippa tömma kontot för att köpa IX fälgar. Mvh Lassemann |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.