|
|
|
|---|---|
tudeski2457 |
Är placeringen på kallstartsventilen bra lr dålig att ha som tryckstyrt tillskottssprut,den som sitter på insuget, får alla cyl lagom blandning, såg att limmet satt ngra spridare där och jag gissar på att det var tillskott. Prob:1 Min laddtrycksmätarnål vibrerar vid pådrag så det surrar i hela kupén? Prob:2 Varför går laddtrycket upp till en viss nivå för att sedan sjunka ca0,1 bar när varven ökar till max. Prob:3 Kan man ha vaccumslange påkopplad till bränsletrycksregulatorn för den ger väl högre tryck vid vaccum men det blir ju tryck nu istället? Mvh T TB03+9000ic+M20=VråååltjuuuutPshhyyyyyyy.Etc.Etc. |
| Jag har tyvärr inga svar på dina frågor, jag har därimot egna frågor att komma med till dej! jag har själv en 320i -85 som jag tänkt turbo konvertera, hur fick du ihop ett grenrör till turbon? vad använde du för dimmensioner m.m. Har du sänkt kompet? Har du bytt spridare på insprutningen eller något annat för att tillföra bränsle? Några idéer och tankar: Får motorn ojämt laddtryck eller är det fel på laddtrycksmätaren? Har du några sprickor i avgas huset på turbon som läcker? eller har weastgaten felacktig styrning ioch med att den sjunker i tryck vid högre varv, det kanske också hänger ihop med en spricka i turbon? | |
|
En bränsletrycksregulator fungerar så att den håller ett visst tryck som håller sig på en konstant nivå ÖVER insugets tryck. Och i motsats till vad många tror så höjs trycket även hos en sugmotor(Till närmare 0 bar) när man öppnar spjällen så då borde det fungera ändå. Frågan är om din Regulator vill vara med när det är övertryck... Jag gick hem en gång för länge sen på knäna kröp jag hem.... |
|
|
1. Kanske dålig mätare? 2. Kanske förlitet aggregat, orkar inte hålla trycket uppe. 3. Vakumslangen ska vara kopplad. Lika mycket som du laddar kommer soppatrycket att gå upp (linjär regulator). //Ticco www.ticco.com |
|
|
1. Om du kan på ngt sätt strypa luftslangen till klockan, montera med en längre eller tunare slang kan du kanke dämpa svängningarna. 2. Som Ticco säger, turbon har en pumpkurva med ogynsam värkningsgrad vid det luftflöde du behöver. 3. Bränsletrycksregulatorn ser till att det alltid är ett konstant diftryck över/mellan bränslet och insugstryck. Detta gäler även vid tryck över atmosfärstryck. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.