AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.282

Takräcke E34 Touring?

Kl
8
Klark
525TDSa Touring -94
Tänkte höra om det är nån som vet vilket Thule takräcke man ska köpa till sin E34 Touring. Enl deras lista finns det bara till sedan och den foten är för bilar med dropplist.
La
74
Lassemann
525IX Touring -94
Thule har samma räcke till touring och sedan Kostar ca 900kr komplett med lås. Vill du ha BMW orginal räcke som du trycker fast i listerna på taket får du slanta upp ca 1800kr. Jag köpte thules räcke och det funkar bra.

Mvh Lassemann
Kl
8
Klark
525TDSa Touring -94
Hmmm då måste Mekonomen i Östersund ha varit klåpare för jag fick fötterna till bilar med dropplist när jag köpte ett räcke till E34 där. Jaja får kolla vidare då. Det kanske t o m finns nån här som har ett till salu?
La
74
Lassemann
525IX Touring -94
Jag blev oxå lite skeptisk när jag köpte mitt, för det stod för bilar med smal/liten dropplist på kartongen, men det var inga problem att sätta fast. Om det hjälper så ska den yttre delen på foten klämmas fast på insidan av dörren. Dvs. du måste öppna dörrarna för att kunna skruva fast fästet.
Kl
8
Klark
525TDSa Touring -94
Jo det har jag förstått att man ska göra, den delen som ligger mot taket vart ska den vara? Den är ju tämligen vass.
La
74
Lassemann
525IX Touring -94
Den sätter du ner i den smala "dropplisten" som sitter en bit in från dörrlisten.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Lasseman hann före, ochhan har helt rätt. Funkar kanon! Se bara till att du har rent i spåret och att foten är ren, så slipper du förargliga smårepor.

Klark
525TDSa Touring -94
Aha!! Man lär så länge man lever!! Då skall jag genast inhandla en ny. Tack för svaren.
Klark : Kolla mailen, jag har ett men ingen E34 längre... köpa??
Co
128
CoolWool
523iA Touring -05
325i Cab -86
325ia sedan -01
Jag är inte med riktigt när ni pratar om dropplister mm.
Har ni inte dessa upphöjningar på era bilar?
Mekonomen skulle kolla med Thule och återkomma då det var special och inte fanns deras standard sortiment.
Bifogar bild här (ej min bil)
Länk

Mvh

Janne
Di
26
DieselPeder
525 TDS Touring -93
:Gasar-Magnus

Har du det kvar ?
Var det BMW orginal eller Thule ?

Har du bågarna kvar och vill sälja dom så hör gärna av dig !

Mvh, Peder

Spännande män luktar diesel !
Peder: nix på posten, på väg till Klark redan.. (Thule för sedan egentligen men passar även fint på touringen)

CW: Thules som enl uppgift endast passar sedan passar fin fin i den lilla omtalade dropp listen inne i dörröppningen även på tourings med rails eller med endast "skenorna" en mera kostands effektiv lösning då dom kostar ca 600:- på Mekonomen

Riktiga snåljåpar justerar att vanligt takräck ( Volvo 240 t.ex.) så det passar på den smala dropp listen med fullgod fuktion ( dock utan flärd..)
Di
26
DieselPeder
525 TDS Touring -93
Gasar-Magnus

Det var ju synd att du sålt dom, funderar på att inhandla ett bmw orginal om inte det kostar skjortan.

Är alternativet att montera ett från en Volvo då lägger jag hellre skidorna inuti bilen !
;)
Thule går bara det med... även om dom säger att det endast är för sedan..(volvo var budgetbudget alternitvet..)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.