|
|
|
|---|---|
spapzbilsnazarn |
hallå vet någon om nått billigt lik? bara den är komplett,går på 12 och drar sig frammåt. max 20` |
|
Tjena Brundins! Det finns massor på mobile.de som skulle behövas skrotas, men i Sverige vet jag faktiskt inte. Det fanns en kille som sålde en för ett tag sedan i Skattskär, den låg på TV4 text-TV, men den finns nog inte kvar längre vad jag vet. //Schnitzer |
|
|
Jag vet ett objekt i närheten av Karlstad, en 750iL-88 säljes av ende ägaren i Sverige (imp 89). Fin lack faktiskt (dock smutsig) men en del tekniska problem då den stått still i lagerlokal i flera år, du får nog lägga till 10000:- men den är ganska välutrustad tror jag, men långmil 30000+. Står på plåtfälgar också inte alltför vackra. Delfingrå. Schnitzer vet vilken jag snackar om... //Sniffer |
|
|
maila gärna nr finns vridet behövs ingen turbo |
|
|
Skall ta reda på numret och övrig info som jag och Schnitzer fick av ägaren, skickar det via a-mail sedan. //Sniffer |
|
|
kalas bra finns vridet behövs ingen turbo |
|
|
På BLOCKET, finns det en för 25.000 och två för 27.000, detta är begärda priser, sen lite prut så kan det närma sig din summa....... |
|
|
I SKÅNE JA .SEN FINNS DET EN I LUDVIKA FÖR 20` MEN DEN STARTA I NÖDLÄGE,INREDNINGEN LÅG I BAKSÄTET MOTORN SPOLA UT OLJAN finns vridet behövs ingen turbo |
|
|
Nu har jag skickat över infon på bilen till dig! //Sniffer |
|
|
Ett litet varningens ord bara! En "billig" 750i kan bli fruktansvärt dyr i slutändan! Det är fler än en person som har upptäckt det! :o( Annars är nog gamla 7-serie bilar generellt väldigt prisvärda, men de kan kosta flis att hålla rullande... Mvh |
|
| Alla gamla fd lyxbilar kan bli dyra om man lämmnar in dom till en aukt verkstad och säger fixa allt som är slitet och trasigt. Spabz.. kanske bara vill ha motorn till ett fränt HotRod projekt. | |
|
Husse, jag tror att "fd. brundins" vet allt om vad gamla 750i kostar att underhålla, och han verkar vara ganska duktig att skruva med dom också. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Ja, det är han. //Schnitzer |
|
|
Min åsikt var menat till Johan B inlägg. Har själv fått sådana "kloka" förmaningar i 25 år nu av bla Volvo ägare när jag valt en bättre beg "lyx" bil av Tyskt eller Amerikanskt ursprung framför vår Svenska folkhemsbil. Det dyraste som kan hända min E32 är ju att få ett sådant ras så jag måste sälja pärlan som reservdelsbil för ca 10000 kr. Alltså ett pris tapp på ca 30000-40000 kr, det kan man ju ta. Få personer köper en gammal E32 med tummen mitt i .... |
|
|
HEJ GUBBAR, är man helt oteknisk o inte har några polare-köp clio.Är man bara normalbegåvad o nyfiken så kommer man långt.BMW är lätt skruvat om man jämför finns vridet behövs ingen turbo |
|
|
Visst finns det "billiga" 750 men det är oftast billiga för att det är skrothögar som inte underhållits. Det kan vara billigt att köpa en men att få den i skick kan kosta mångdubbelt mer. Reservdelar är dyra och även om man är duktig på att meka kan det bli rejäla summor. Billiga 750 som är nedkörda är som dinosaurier för de är inte värda att få i körbart skick. Räcker att avgas, bromsar, allt gummi är slut, stötdämpare + massa andra mindre underhållsarbeten för att en billig 750 för 20" skall hamna på 50-80" till slut. Så det är mkt bättre OCH billigare att köpa en fin som har servats och underhållits genom åren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.