|
|
|
|---|---|
|
Jag kollade på fälgar och det stog att man kunde ha 245/35 19" fram och 285/30 19" bak... men går det verkligen utan att göra något med hjulhusen??? _____ | |
|
285 bak blir för tight utan att rulla skärmkanterna (oavsett offset). Iallafall enligt "min" däckfirma och de brukar veta. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Du kommer få rulla skärmkanterna som aldrig förr kan jag lova dig =) Men det kommer se fett ut. Jag har 255 fram och då är det breddat ca 3,5 på varje sida. Support Your Local Hells Angels Eastside |
|
|
Ja, det är ju meningen att det ska se fett ut... men jag vil självklart inte att det ska skrapa i... för det har det har jag haft på en bil... och det vill jag inte ha igen. Magnus M: vet din däckfirma om det går med rullade skärmkanter??? jag vet att det går att rula ut dom ca 20mm. _____ |
|
|
Det beror på fälgen... men då måste du köpa fälgen först och mäta på plats vilket kanske inte är det roligaste om man inte kan få det att passa. Mitt (och däckfirmans) råd är att köpa andra fälgar som passar bättre. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Hurvida det fungerar med 285 or där bak beror lite på fälgarnas inpressning & hur mkt du rullar kanterna, men är det nödvändigt med sån bredd !? Själv har jag 265/35-18 bak å det är J#¤%igt fett, då slapp jag även rulla skärmkanterna. Har vänner som blivit tvugna att lacka om pga rullning av skärmarna, en sur merkostnad... När du älskar att köra !!! |
|
|
ET 20 är det på fälgen.... Jag har inte köpte fälgen än... och om jag gör det så är fälgen inte mer än 9" bred... så det går på 265 på den.. så det är lungt... men jag bara kollar om det är möjligt... Jag har rullat skärmar förr och det gick jätte bra... behövde inte lacka om... _____ |
|
|
Tjena! Hur e läget? Jaså det har blivit en Touring nu istället för 328an :) Inte fel... Vad har du för planer för den då? /Johan [CUL8ER] |
|
|
Tjena... jodå... det är bara bra... jag var inne på en E39 och jag tänkte att det kunde lika gärna bli en touring ;) Ja, nya slitsade skivor fram med ventilations + Ferodos race belägg är betsällt.... sen la jag in en beställning på Bilstein dämpar och K.A.W fjädrar fram... sen ska det väl på ett par nya 19" coh nytt avgassytem osv, osv... Hur går det med 330 planerna??? _____ |
|
|
Hallå! Jag har 285/30 20 på min E38. Fälgen är 10" bred och Har ett ET-mått på 25. Det är inga somhelst problem! Jag är iof. inte säker om hjulhuset är lika stort på E39 men jag skulle tro det... Mvh. Janne |
|
|
Okey.... det låter ju positivt... för det skulle vara så fet med 285... har du någon bild Janne som du kan maila??? _____ |
|
|
S 328 R: Låter ju som den blir riktigt fet :) Då får man se den på Knutstorp då? Det ser inte ut som det blir nån 330 faktiskt. Planerna är att det blir bilbyte först nästa år och då antingen en M3 E46 eller en M-coupe... Vet inte vad jag vill ha av dessa bilar :( För de pengar man får över av att köpa M-coupen kan man ju lägga på godis :) /Johan [CUL8ER] |
|
|
Jag är inte så hemma på det där med att mecka med bilar. Men har oxå funderingar på att skaffa 19" till min E39:a. Jag undrar vad ni andra menar med "valsade kanter", vad innebär det? |
|
|
Johan 99: Ja, jag kommer ner till Knutstorp... får se hur mycket som har kommit på då... står lite i valet och kvalet om jag ska styla den först... eller om jag ska satsa på lite trim... men Knutstorp blir det. TripleA: man valsar skärmarna. För på insidan finns det som en kant som man kan valsa så den blir mindre... det innebär att man kan få plats med lite däck till... _____ |
|
|
Hej! Jag ska leta på en bild som jag kan maila. Address? /Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.