|
|
|
|---|---|
|
Hej! När jag skulle till jobbet imorse och skulle köra om en långtradare på E4:an så gick det knappt innan jag fick möte. Ligger man i 90 på E4:an på 4:ans växel och ska köra om så går det inte! Däremot om man petar i 3:ans växel och pressar gaspedalen i botten så sticker den iväg rätt bra. Ska M20 motorn vara så här eller har jag nåt fel på den? Slö som en gammal traktor på lågvarv, men stark på varv kring 4-5000. Är det nåt galet kanske? Be smart. Drive safe and stay legal. (The Fast And The Furious) | |
| Låter som min M50-motor :-) | |
|
Jag tycker M50 motorn är mycket vassare på lågvarven jämfört med M20. Nu har jag iofs bara provkört en 525i -93 med VANOS, de går lite bättre än tidigare M50 motorer. Jag tycker de går bra! Men M20 är slöööö! Be smart. Drive safe and stay legal. (The Fast And The Furious) |
|
| M20 motorn är ganska slö på lågvarv, hade själv en 525 så jag känner igen fenomenet. Draget kommer vid ca 3500 varv. Om jag inte har fel uppger tillverkaren att maxvridet kommer vid 4300 varv, så visst har motorn ganska spetsig karaktär. detta gäller även m50 motorn utan vanos. | |
|
Ja det kanske är så? Man får hela tiden "plåga" motorn på höga varv om det ska hända någonting. Men kör man på motorväg i hastigheter omkring 110 km/h och ska göra en omkörning så går det med en J**la fart! Man petar i 3:an och stampar på, då går den som ett skott! Men ska man köra om med 4:an i, då är den slö som ett socialfall. Det kanske är så med 525 M20 motorerna. Frågan är vad man kan göra åt det? Gör trimchip något? Eller ska man byta kamaxel eller? Någon som har några tips? Be smart. Drive safe and stay legal. (The Fast And The Furious) |
|
| köp en 535:a ;-) | |
|
Ja... Problemet är att det inte finns att få tag på några 535:or i Tyskland som är lika fin som min 525:a... Det finns ju iofs många 535:or både i Sverige och i Tyskland, men de är ofta risiga och har gått långt. Speciellt de svensksålda är risiga, dessutom är det sällan skinnklädsel i de svensksålda. Men jag har hört att 535:orna också är slöa på lågvarv? Är det så? Eller drar man lätt en 525:a med en 535:a? Även en 525:a med VANONS och 192 hk? Be smart. Drive safe and stay legal. (The Fast And The Furious) |
|
|
Min uppfattning är att M30B35- motorn har MYCKET bättre botten och mellanvrid än M20B25. Hur den är jämfört med M50 kan jag inte uttala mig om. Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
min är inte slö på låga varv, mycket stark från botten. Ang. skillnad 525/535 kan jag säga att jag kört en 325:a med 192 hk motorn..den kändes som en gräsklippare i jämförelse tills man fick lite varv på den..den var däremot betydligt varvvilligare 2,5:an, bättre klipp uppe i varv. En M20 2,5 har jag inte testat, så jag vet inte hur den går. |
|
| Jag har kört både M50 samt M20 2.5liters motorn och kan säga att det överhuvudtaget inte går att jämföra någon av dem med M30B35-motorn. Jo föresten, M50 motorn darr bättre än de båda andra över 6000rpm..upplevde att motorn gladeligen drog riktigt hyffsat från 6000-6500rpm.....där M30B35-motorn slutar vid 6250rpm pga varvstoppet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.