|
|
|
|---|---|
| ÄR detta normalt på bmw, om man släpper upp kopplingen o kör iväg eller motorbromsar så klonkar det som om det vore rejält glapp eller nått. Är det dyrt att fixa? | |
|
Hej! Skulle tro att dina silentblock (Bussningar) i bakvagnen behöver bytas. Pris beroende på verkstad ca 1500-2500 kr ink material. Kan även vara Bussningen som håller bakaxeln. Ta upp en bil på lyften och titta efter sprickor på dessa. Lycka till Mvh Andreas Eriksson |
|
powsgli |
Har haft samma. Bytte silentblock på BMW-verkstad (1200:-) sedan blev det som nytt. |
| Är det besvärligt att byta silentblocken själv? Vad kostar dom? | |
|
På min hade jag samma problem. Jag bytt alla bussningar bak, dom var helt slut. Men det blev ingen skillnad. Vad ska man kolla då? Även Hardyskivan är bytt. Några tips? |
|
|
powsgli: Bytte du båda silentblocken eller bara ett av dom??.. Var på BMW och frågade vad dom skulle ha för att byta dem!.. De skulle ha 1200:- /sida! |
|
| Enligt han som gjorde det så har han bytt alla bussningar i bakvagnen. Han hade hela bakvagnen borta när han gjorde det. Så det borde vara bytt. | |
| Om klonkandet kvarstår efter att alla bussningar i bakvagnen är bytta kan det tydligen vara idé att kolla övre infästningen till bakstötarna. De är enligt uppgift oxå infästa via en gummibussning. Detta kanske är bra att kolla först för det låter bra mkt billigare... Är det förresten nån som har by s.k. silentblocks själv? Jag skulle behöva göra det. Vad måste lossas för att komma åt? Det är väl de kraftiga gummibussningar som håller upp bakaxelhållaren vi pratar om? | |
|
Jag har bytt silentblocken själv och det är inget kul, det gick åt en garagedomkraft(som blev böjd av kraften) och åtskilliga svordomar innan båda bussningarna var bytta. Nästa gång det blir aktuellt för mig igen så lämnar jag in bilen på verkstad, jag föreslår att du gör samma sak. Mvh Micke t/ 328-96 520-92(till salu!) B6 3,5-89 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.