|
|
|
|---|---|
|
Hej. Hur brukar ni lyfta era E34:or? I fram lyfter jag mitt på framvagnsbalken, men i bak vet jag inte... Vågar man lyfta på klumpen (=slutväxel/differentialhus alltså)? Den är väl egentligen upphängd för att tåla nedåtriktade krafter och inte uppåtriktade, eller?? Micke | |
|
Jag brukar lyfta i domkraftsfästet som sitter nedtill under listen. Dvs, där man skall sätta den medföljande domkraften om man råkar på en punktering. Jag brukar sätta min domkraft mot den med en träkloss emellan så man inte skadar något. Den medföljande dokraften spar jag på :-) Be smart. Drive safe and stay legal. (The Fast And The Furious) |
|
|
Inga fler förslag? Micke |
|
|
Brukar lyfta på diffklumpen och än så länge har inget gått sönder ;) //Erik. |
|
|
Bakaxelklump och framvagnsbalk är bättre än domkraftsfäste. När man lyfter i karrossen skadar man lätt domkraftsfästen=rost. Har sett detta på massor av E34. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Jag brukar, precis som Erik B, lyfta på diffklumpen. Har aldrig varit nå't problem. Ett tips är dock att använda en gummikloss eller dyl. för att inte få metall mot metall. Mvh Lassemann |
|
|
Bak kan man med fördel lyfta på balken som ligger framför bakaxelklumpen. Balken är inte symmetrisk, men lyfter man mitt under bilen blir det ändå bra balans... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Använd så lite som möjligt fästena för orginal domkraften då det börjar rosta där och har man sen som den förra ägaren till min 525:a inte tagit bort rosten så är det snart ett stort hål runt fästena,vilket jag nu har svetsat igen och lackat om hela tröskellådan....mycket jobb som kan undvikas!! Som sagt var så går det bra att lyfta på klumpen....Tycker dock att man på E36:an har löst detta problem bättre genom 4 st gummiklossar som man kan sätta en vanlig domkraft emot eller sticka in orginaldomkraften i hålen som finns i tröskellådan,men dessa skapar ju inte så mycket rost eftersom dom sitter väl skyddade från salt och vatten. Mvh Ricke |
|
|
Håller med Jesperado, bak lyfter jag alltid mitt på balken framför klumpen och fram lyfter jag på framvagnsbalken. /joh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.