AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
420

Mätar problem E30 -89

Ni
11
Nimrod
330Ci -01
Jag har sökt på forummet och sett att mitt problem inte är särskilt ovanligt, men skriver ändå en ny tråd då jag inte hittat svaret....

Till problemet.

Varvräknaren, bränslemängdmätaren samt tempmätaren, har alla lagt av. Jag har provat att byta intrumenthus till ett annat, men felet består.

Är det någon som har haft samma problem eller har en lösning till mitt? Finns det nått gemensamt styrkort till dessa mätare nån annan stans i bilen?

Alla ideer tas emot tacksamt, då min lokala verkstad inte kunde hjälpa mig.

Mvh Magnus
ant
har du mätit upp och kollat SI batteriena?
om inte så kan det mycekt väl vara dessa om spökar.
läs mer här:
Länk

==========
Länk
Haettman
Min hade liknande symptom, om det inte är SI batterierna, vilekt det inte var på min, kan det vara små mikroskopiska sprickor i kortet. Det blev dyrt...
Ni
11
Nimrod
330Ci -01
men jag har ju bytt instrumenthuset mot ett nytt, men problemet består, Sitter inte batterina i detta hus? /om så är fallet så blir ju dessa bytta samtidigt eller?

Mvh Magnus
fr
161
fredd
528i(3,5)-85/86
kan vara att kontakterna du sätter i instrument huset är dåliga eller att du har kabelbrott nånstans

____
o/____\o
(OO=00=OO)
(#)¤==¤(#)

____________________-_
Länk
hade samma problem tidigare (varvräknaren & ekonomimätaren) va helt döda. tills farsan va framme med högtrycken å blåste lite i motorrummet. nu funkar det perfekt!!. Kan ju vara så att det ligger skit mellan givaren eller nåt sånt
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
var sitter givaren då?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.