|
|
|
|---|---|
|
Någon som har erfarenhet av förbesiktning på BMW hur noga dom kollar bilen och vad det kostar. Totte | |
|
Om man går in på bmws egna hemsida så står det att förbesiktnign ska vara gratis. Sen om den är det vet jag inte.. / Andreas |
|
|
Jag har varit på gratis förbesiktning en gång,det kom ett erbjudande hem i brevlådan,sen fick man ju vara med och titta också. Att jag redan visste om det mesta han upptäckte är ju en annan sak,slitna däck t. ex,men glapp i leder och avgasvärden kan ju vara värre att upptäcka själv. Detta var på BMW i Danderyd. //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
Jag lät Carlsson bil i Örebro förbesikta i samband med reparation. När jag sedan fick anmärkning vid besiktningen (ljusinställningen) så fixade man detta gratis och betalade ombesiktningsavgiften. Udo Dirkelsniff |
|
|
Som sagt tjänsten är gratis och dom hittar ofta mer än vad som behövs för en godkänd besiktning (men tydligen inte alltid) Du är aldrig tvungen att åtgärda synpunkterna men givetvis ser Bmw två fördelar med denna gratis förbesiktning. 1. Dom kan sänka statistiken på felaktiga bimmers hos SBP. 2, Det dom hittar hoppas dom du åtgärdar direkt hos BMW och då drar dom in en slant. Personligen tycker jag det är helt ok, man behöver ju som sagt inte åtgärda något men oavsett vilket får du en hum om vad som bör göras på bilen. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
| Jag hade min på Solna förra veckan, det enda dom upptäckte var att en bussning har börjat att glappa bak, men det är inget som SBP sa nåt om. Det man kan vara lite betänksam för är dom "hittar" fel som igentligen inte är något att bry sig om. En dålig grej är att dom inte lämnar någon garanti på kollen. En del andra bilmärken bjuder på arbetet om det skulle visa sig att man får nedslag på SBP på något som dom har sagt är ok. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.