|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ni som byggt turbo på e30s senare än -88 och har pumpen i tanken, hur har ni gjort för att få upp lite mera tryck? Jag vet att det finns dyra pumpar att köpa som ersätter den nuvarande, men kan man inte som till exempel göra som min kompis gjort sätta dubbla pumpar på något sätt? Eller går det att modifiera den befintliga? | |
|
Jag behövde inte göra någonting med vare sig pump eller tryck. Därimot körde jag med 366cc spridare. Jag jundrar också var gränsen går för en vanlig pump till 325. Jag hade 316,4Hk. |
|
|
En enklare fråga, skiljer sig 325 pumparna mot ex vis min pump? Finns det någon annan modell som har en liknande pump som har bra tryck, ex någon e28 eller e34? Har hittat spridare på 391cc @ 3,8bar, men då måste man ju ha de där 3,8baren? Hjälp;| |
|
|
spridare kan du köpa av mig, 450cc nya maila för pris |
|
matte22k |
har funderat på det där också... kan man inte ta en m3 e30 pump?? den har ja 200hk orginal så det måste finnas någon slags marginal... passar den, någon som vet?? |
| Ingen mer e30 guru som har någon lösning på problemet? | |
|
Ni bygger en catch tank i motorutrymmet sen en stor pump från den till motorn.De är de enklaste på era bilar... |
|
|
pumpen i min E30 325 räckte iaf till min gamla motor (M30 3.5l ca:500hk) utan att tappa tryck, den höll 3bar hela tiden. Tror inte att det sitter större pump i en M3. /Kilander |
|
|
kilander: hur mycke håller m30 motorn för??kolvar.stakar mm vad hadde du gjort invändigt i din motor?? |
|
| Perfekt, då blir det en 325 pump, min pump rasade idag nämligen! Någon som har en till salu? Behöver en fort! | |
|
Länk //Ticco www.ticco.com |
|
|
Någon som vet hur mycket 535 spridare flödar vid 3 bars laddtryck? <Putte> |
|
|
Putte börjar du bli orolig? ;o) det är tur att jag är som jag är, eftersom jag inte är som jag ska! |
|
|
svinfint: Haha lite fan..nerrå det ska nog inte vara nått probb men vore kul att veta hur mycket dom flödar ;) |
|
|
Johankihl: jag har min gamla liggande nån stans, så den är till salu. maila om det är intressant: kilander_tic@hotmail.com Nobody: kolla under galeriet. den står under 335tic /Kilander |
|
| det inte pumpen som avgör trycket.. det bestäms av tryck regulatorn... där emot flödet begränsas av pumpen | |
| Jo, en progressiv regulator ska inhandlas! | |
|
Någon som vet hur mycket 535ans spridare flödar? |
|
|
Vet inte hur mycket, men lika mycket som 318iS 16v. //Ticco Länk |
|
|
ok :) |
|
| jag är rätt säker på att det är 185cc | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.