|
|
|
|---|---|
| Hur mycket är en 535i-87a som har gått 12.000mil värd i mkt gott skick? | |
|
Det var nyss upp en fråga om detta på forumet,tror dem flesta var överens om minst 35000 för ett ex i fint skick o dessa mil.... Skulle nog iofs gissa på lite mer ändå... Mvh Janne. |
|
|
Ok..såg att det var en utan M-paketet,men jag håller fast vid ca priset ändå. Mvh Janne. |
|
|
35 000:- värderades väl en 88:a till, alltså e34 karossen. En 87:a med e28 karossen kanske är värd 10-15 000:-. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Ändrar mig, läste inte att den var en lågmilare i mkt fint skick. Den kanske är värd 15-25 000:-. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Tror som Janne. Håller inte med JN. Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Vilken typ av köpare skulle ge 35 000:- för en 535 e28 som inte är i samlarskick? För 35 000:- får man ju en hyfsad 535 e34. Jag håller med JN 15-25 000:- låter rimligt. /Anders |
|
|
Fick den uppfattningen att den i "princip" är i samlarskick.. Andreas>>>Ge gärna lite till info om bilen om du "ids". "Hyfsad" 535 E34>>>Tja, jag tar hellre en E28:a i mycket bra skick(samlarskick??) än en "hyfsad" 535 E34...men det är jag det..:) Mvh Janne. |
|
| Ibland spelar årsmodell ingen roll, det är så att det börjar bli samlarbil just M535 och en sådan i mkt fint skick är klart ovanlig därav prisnivån. Tydligen betalar folk mycket pengar för en sådan också då jag har facit i hand efter att själv varit spekulant på en sommarkörd M535-87 med 18000mil på mätaren, bilen såldes för 46000kr men sattes ut för 39000kr så allt styrs efter efterfrågan..men rent teoretiskt känns det fel och är det fel att en äldre bil av samma modell och märke skall betinga mer pengar än efterföljaren...i deta fallet 535E34. Sean är det upp till var och en vad en "hyffsad bil" innebär, själv anser jag att en lågmilare, fåägd, rostfri (nästintill) 535E34 från 1988 betingar mellan 40-50000kr, men som sagt vraken är många därav den generellt låga prisnivån vilket lurar folk som inte är helt insatta att just 35000kr är det pris man skall ge för en såpass gammal bil oavsett skick osv. | |
|
Grejen iofs var att det inte är en M535 utan en vanlig 535,spelar inte så stor roll i sammanhanget ändå. Men hur som helst en E28 535 som är i ett mycket gott skick växer inte på "trä'n" om man så säger :) Så mitt "pris" håller jag fast vid. Jag menar 12000mil,om det stämmer?? så har man en "kanonbil" länge länge... Mvh Janne. |
|
|
Hej! Det är en 87a E28 sv-såld med 12,300mil på mätaren och den är blåmetallic,blå inredning, orginal fälgar och diff. |
|
| Glömde, har fullstämplad service bok upp till 12,000mil också. | |
|
Ok Andreas....ABS finns på den oxå eller hur? Min värdering är oxå under förutsättning att rosten icket har börjat komma krypande..Stämmer det? Mvh Janne. |
|
| jepp ABS finns också,den är helt rostfri sånär som på nått stenskott under grillen men det syns inte om man inte står 5cm från och kollar. | |
|
Låter som en fantastisk bil! Du kan säkert få 40.000 eller mer av rätt köpare. Mr C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.