|
|
|
|---|---|
svardska |
Skulle låtsas vara seriös och byta silentblock fast det kanske inte egentligen behövdes. I vanlig ordning så klev man ur askan i elden! (allt enligt jantelagen) Nu har jag nämligen ett problem som inte fanns förut! Om man drar på lite i låg fart på 1án så hamrar det på under höger baksäte! dunk dunk dunk ungefär! tar man det lungt hörs ingenting. Jag fick en känsla av att det högra silenblocket inte bottnade riktigt vid bytet i fästet. Synpunkter motages gärna. Hur i * kan man misslyckas vid en så simpel reparation!? dags att gå i pension kanske! Rent spontant så låter det som om nån infästning till stödlagret på mellanaxeln har släppt. |
|
Mitt stödlager är kass och jag får också ett hamrande ljud vid hård belastning på lägre växlar. Men mitt ljud kommer inte från baksätet utan från kardantunneln mellan fram och baksätet. Jag tror inte att det är ditt stödlager som spökar. Felix |
|
spapzbilsnazarn |
hej, du har inte haft en distans mellan länkarm/kaross när du pressade i det nya s-blocket. (jag hr nytt användar namn förr brundins) |
svardska |
sant brundins! vad gör jag nu då?? |
|
HEJ du lossar den stora bulten släpper ner lite, lägger en träkloss mellan kaross/länkarmsvaggan o pressar tills kragen på s-blocket ligger an mot vaggan hoppas det går bra! finns vridet behövs ingen turbo |
|
svardska |
ok får bli fredagsnöjet då! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.