|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Ett nytt problem har kommit smygande på min beemer... Vänster framdäck ligger å "gnager" mot fjäderskålen... Jag konstaterade vad det var på vägen till jobbet idag, så jag har inte hunnit kolla vad som är fel... Det enda jag kan tänka mig är att fjäderbenet är krökt, eller att skålen har släppt från "benet"... Men det märkliga är att det inte märks alls på väghållningen, å den drar inte snett heller. Har ni några idéer??? ///Tar det inte i, är det inte lågt nog!/// | |
| Ingen som vet??? | |
Kongo MMH |
Har du verkligen rätt offset på fälgen då? |
|
Låter som rosten fått tag i fjäderskålen. Ta bort hjulet och lys, du ser säkert hur det spruckit i skålen runt fjäderbenet. /G |
|
|
Kongo: Det e orginal 14" alu, så: Ja! Å det har kommit succesivt.... Skulle kunna vara undre länkarmen som har lossat oxå... Ska kolla imorron... |
|
|
Det var fjäderskålen som hade lossat, typ halva vägen runt... Vet nån om det går att byta bara skålen, eller måste man byta hela fjäderbenet??? Jävla helvete!!! Nu kan man ju inte gasa på ett par dar... Tungt! |
|
|
Det går fint att byta bara skålen. Se bara till att mäta in den noga så att den hamnar på rätt ställe, annars får du ju olika höjd på vänster och höger sida. Eller så byter du båda skålarna och sätter dem på valfri höjd. Då har du precis utfört en riktig proffs-sänkning med bibehållen komfort till en kostnad av sisådär 300:- Micke |
|
|
Nja... Den är redan sänkt 80 mm. i fram, så jag e rätt nöjd ändå, men tack för tipset! /Fredrik ///Tar det inte i, är det inte lågt nog!/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.