|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har orginallarm med immob. på min 525-95. Har läst på forumet någonstans att lampan ska lysa konstant, är detta rätt?. Min lyser först snabbt sedan långsamt. Har larm med nyckel. Nyfiken! | |
| Fortfarande nyfiken! | |
|
Hej. Jag har sett att debatten går enligt följande på detta forum: - Fast sken -> Larm på dörrar/huv/lucka och kupé/lutning - Blinkande sken -> bara larm på dörrar/huv/lucka /Länk |
|
|
Hur gör man om man vill koppla in kupé/lutning? Går det? |
|
|
Jag har också blinkande sken på min 530i -95. men enligt bruksanvisningen ska det vara fast sken... blev också lite undrande! /Stefan |
|
|
På en e34 så Ska larmet lysa med fast sken..om den börjar blinka först innan den går över till fast sken så är nåt fel...tex a om orginalstereon inte sitter kvar då får man fram blinkadet innan den går över till fast sken...hansfacket kanske är olåst...titta i instro.boken...Vad jag vet så ska det inte blinka alls, förutom när larmet har utlöst! Jag Tror at gunnar har fel ang. blinkande sken! Om du har lutningsensorer (nivåsensor) så aktiveras den direkt när du larmar! Om du inte vet om du har sådant så larma bilen och lyft bilen med hjälp av domkraft, då märker du om du har nivåsensorer Ler* Lycka till.... MvH Bmw 4-ever Länk |
|
| Det verkar konstigt, i sommras när jag åkte färja så stod bilen och blinkade när jag kom ner på däck. Det måste väl innebära at det finns nivåsensor? | |
|
Ska testa att låsa handskfacket, men det verkar ju fånigt att man ska behöva låsa den. /Stefan |
|
|
Glömde tala om att min blinkar snabbt först i några sekunder och sen övergår till att blinka långsamt som dom flesta billarm gör. (Men jag ska testa med handskfacket) /Stefan |
|
| Mitt funkar på samma sätt som Warcow:s gör | |
|
Hej å hå, Har fats sken på min lampa. Dock blinkar den i 10sek innan den går över i fast sken och så ska det vara. Dvs glöm det där med att ngt är fel då. MEN! Om den fortsäter att blinka efter 10sek, då är ngt fel så som att ngn dörr inte är ordenligt stängd (mycket känsligt), eller att tex bakluckan kan vara så lite så lite o stängd. Dock blinkar det inte (fortsätter alltså) bara för att du ej har låst handsfacket. Men om du har låst handsfacket så är det skyddat av larmet, dvs bryter man upp det (hur man nu lyckas med det innan larmet börjat tjuta för att du tog dig in i bilen) så börjar larmet tjuta. Ännu bättre om Ni som har stora färddatorn använder larmet som finns inbyggt där. Det ger liksom en dubbel säkerhet. |
|
|
Jag har stora datorn.. Hur använder man det larmet? No turbo shit, just real V8 power! |
|
|
Jag har då aldrig lyckats få fast sken på min bil...trots att jag låst handsfacklucka mm...det står iof i instruktions-boken att det ska vara fast sken,men jag är skeptisk till det...Har aldrig förrut sett nån larmsystem där det är fast sken... Är oxå nyfiken på vad för larmsystem som finns i stora datorn..!? |
|
|
Tje... Jag har fast sken i min och det blinkar bara om det är knas. Viktor och Petri: NI har mail. *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.