|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är det ngn som vet vad som görs vid en oljeservice på en Z3 M Coupe? Verkstad säger 2000 spänn!! för att byta olja och filter, är det allt? Finns det även någonstans en bra beskrivning om hur man skall göra i detaljer, då kan man fixa det själv? | |
|
Byter väl kupéfiltret också, tror jag. Visst är det mycket med 2000:-, men räkna då att materialet går säkert på 1300:- (olja, filter o kupefilter) Mvh Anders S. |
|
|
Låter dyrt, rymmer din motor mer olja än en 328:a e46? dvs M52TU ? De kostar hur som haber 1200 kr för oilservice på auktoriserad verkstad för min bil. Det som görs generellt på en oilservice är byte olja samt filter samt kaross kontrol efter rost osv. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Tycker det låter billigt! Till Minin kostade den 1900:-! :( /Johan [CUL8ER] |
|
|
Kommer inte ihåg vad jag betalade, men det var nåt liknande... Om de häller i Castrol TWS så ska vi komma ihåg att den oljan inte är billig! Köpte en liter och det kostade nästan 200 pix... |
|
| vill minnas att jag betalade ca 1500 på aukt verkstad. som tidigare sagts så kostar materialet en hel del så besparingen är liten i verkligheten. Dessutom får ju serviceboken en stämpel som visar att du faktiskt gjort jobbet. | |
|
Har för mig att min oljeservice gick på strax över 2' på Henry Melin. En M-coupe är ju inte heller någon bil man snålar in på, tycker jag iaf. Den ska ju säljas en vacker dag så då tycker jag det är extra viktigt att ha "rätt" stämplar, när det gäller en så speciell bil menar jag. Mvh Anders S. |
|
|
Beamerman: Vilken verkstad funderar du på att lämna bilen till? /Ash |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.