AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
788

Gnissel och missljud, varför ?

Hej !
Av en händelse hörde jag när min fru körde ut bilen från parkeringen i morse att det "gnisslade och gnirkade" i bilen vid låg fart. Det lät nästan som en gamal skördetröska (lätt överdrivet)
Vad kan det bero på ? Styrning, fjädring, stötdämpare ? Bilen har gått sina 16 500 mil på drygt fyra år men är i mycket gott skick. Alltid servad på BMW-verkstad m.m.
Inser att min beskrivning kanske är i knapphändigaste laget, men ändå. Kom gärna med tips.

Tack på förhand / Nysse
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Kan vara bromsarna så här vinter tid.(salt, fukt och liknande skit i alla rörliga delar)
Det förutsätter ju att det var gnissel i takt med att bilen rörde sig.
Hej!
Har samma problem med min. Min beskrivning på ljud är dock som en gammal säng...
Tydligen delar i fram och/eller bakvagn som måste bytas (inte vidare tekniskt beskrivet, men tyvärr e man inte mek.)
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Kan det var samma? Hade det på min med. Se: Länk

Mvh Björn
Hej !

Tack för tipsen. En gammal säng är naturligtvis en mycket bättre beskrivning på oljudet. I mitt fall är det lokaliserat mest till höger bak.
Har Du artikelnumret som vanligt "balmgren" ? vad menas med hyfsat billigt att laga ? Måste ju naturligtvis åtgärdas då det låter pinsamt om bilen i låg fart. Måste dessutom byta skivor fram, fixa till handbromsen (som varit rätt kass ända sedan jag köpte bilen för drygt två år sedan) och byta ut något stag i framvagnen ( de upplyste mig om detta vid förra servicen men hade inte delarna hemma) Så nu börjar det kosta. Men som vi sagt så många gånger förr: "Det kostar att ligga på topp" / Nysse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.