AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
933

Slår i växlarna hårt vid stillastående.

ma
209
marwel
540ia -93
Hej!

Ännu en lite fundering. När jag lägger i backen eller D. Kan det hända att den slår i växeln hårt. Har för mig att jag tidigare läst här på forumet, at man skulle electronik rengöra något!

Kan någon komme med ett tipps för jag hittar inte den tråden.

/Marvin
ma
209
marwel
540ia -93
Glömde tillägga:
I November så Pajjade backen nån kolv som hade gått De lagade/bytte denna kolv. I Övrigt så sa han att lådan var i toppskick. Kollar de inte plastkulan när de gör detta? KAn det vara den som spökar?

ma
209
marwel
540ia -93
Ringde till den firman som fixade lådan! Hellsten AB I kungsbacka och sa till honom om detta fenomen! Det var ägaren innan mig som hade bilen där.

Verkade vara otrevlig killen på Hellsten. Sa att inte garantin gäller när bilen har bytt ägare, och det är det värsta skitsnack jag hört! Så jag blev lite förbannad. Dettutom ligger detta ställe i kunsbacka och jag bor i stockholm. Frågade honom lite om hur lådan såg ut för att se hur det var med plastkulan, han sa att om plastkulan hade varigt dålig hade han bytt den. Så kulan kan man utesluta, eller? Det var inte lätt att få info från honom han lät mycket otrevlig och det kändes som det ända han ville var att bli av med mig. Någon som har erfarenheter om hellsten AB?
ma
209
marwel
540ia -93
Ingen som kan svara?
Plastkula ska väl bara finnas på den adaptiva lådan (94-), så ngn sådan borde du inte ha i din bil. Det kan du se tämligen enkelt iof, den adaptiva lådan har bara två lägen, sport och a(?). Medans den äldre har 3 lägen..
ma
209
marwel
540ia -93
Efter mycket om & men på forumet + att jag har tagit reda på att plastkulan sitter även i denna låda.

Jag tror att det är någon elekronik som behöver rengöras, vilken är det? Och hur gör man?

/Marvin

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.